Következő esemény:
Barum Rallye Zlín
 
  • Érdi
  • Érdi
  • Érdi
  • Érdi
  • Érdi
  • Érdi
 
 
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator

Látogatóink örömére honlapunk megújult, de a galéria és a videótár jelenleg még feltöltés alatt áll

 

Soron következő eseményeink:

-

 

Scorpion games

Pályafutás

1999-2000LADA 1500 cm3Széria egyben az

Médiamegjelenések

Csapatunk elismertségét jelzi, hogy évről évre megjelennek cikkek és leírások rólunk. Az alábbiakban évekre bontva megtekintheti a kivágott és digitalizált cikkeket.

http://www.erdirallye.hu/portal/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/42730601_bemut.jpg http://www.erdirallye.hu/portal/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/95716802_palya.jpg http://www.erdirallye.hu/portal/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/74961103_tamogat.jpg http://www.erdirallye.hu/portal/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/72592004_media.jpg
/portal/index.php?option=com_content&view=article&id=13 /portal/index.php?option=com_content&view=article&id=18 /portal/index.php?option=com_content&view=article&id=14 /portal/index.php?option=com_content&view=article&id=15
  • 0
  • 1
  • 2
  • 3
Drámai véget ért a száguldás

Drámai véget ért a száguldás

Az Érdi Rallye Team beszámolója az Ypres raliról

 

Az egy évvel ezelőtti siker megismétlésének reményével utazott Belgiumba az Érdi Rallye Team csapata. A június utolsó hetében megrendezett 52. Ypres ralit komoly előkészületek előzték meg.

Új motor, új turbó került az autóba, a szerelők szinte minden alkatrészt átvizsgáltak. A helyszín és a pályák feltérképezése nem okozott különösebb fejtörést a csapatnak, hiszen már harmadik alkalommal indultak ezen a futamon, és az évek alatt kialakult egy barátság egy helyi családdal, amelynek tagjai mindenben támogatták a mieinket. A szervizcsapat ezúttal is az MR Racing volt, ők már az első verseny óta velünk vannak, és kiváló munkát végeznek. Egy szó, mint száz: minden adott volt ahhoz, hogy a fiúk ismét a dobogó legmagasabb fokán végezzenek.

A pályabejárás és a gépátvétel gond nélkül zajlott, rendben ment minden. A belga futam szervezői és maguk az átvételi biztosok is kedves, segítőkész emberek. A szervezés az idén azért hagyott némi kívánnivalót maga után, ám összességében egyetlen résztvevőnek sem lehetett oka panaszra, mert ismét egy nívós rendezvényt sikerült tető alá hozni. A shakedown-on, azaz a gyakorláson jelezte is az Érdi-Papp páros, hogy sietni fognak, miután kategóriájukban az első, abszolút értékelésben pedig a 22. időt autózva melegítettek be az első versenynapra. Érdemes megemlíteni, hogy nevezési rekord született: az idei belga futamra 29 R5-ös autó jelentkezett be, és végül 28 el is rajtolt.

Pénteken reggel a szeszélyes időjárásáról ismert észak-belgiumi városka stabilan felhős égbolttal és 20 fokos hőmérséklettel fogadta a párosokat, esőnek híre-hamva sem volt. A kiváló versenyidőben ifj. Érdi Tibor és Papp György az első szakaszon 22,9 másodpercet vert a kategóriájukban második, olasz Giacomo Scattolonra, teljesítményükkel a magyar fiúk jelezték, hogy győzni jöttek. Az első szakaszon egyébként 9 autó esett ki, igazolva, hogy ez a viadal az egyik legnehezebb az évadban. A nap végére 10 perces előny autózott ki a magyar páros, miután az összes gyorsaságit megnyerte – igaz, az olasz riválisnak technikai problémái akadtak az egyik szakaszon. Az esti szervizparkban nem csak az töltötte el örömmel a srácokat, hogy magabiztosan vezetnek, hanem az is: elérkezett az a pont, amikor már maximálisan megbíznak egymásban. Ez különösen annak fényében volt fontos, hogy csupán másfél versenyen voltak túl együtt.

Szombaton délelőtt is az Érdi Rallye Team csapatának állt a zászló, sorra nyerték a gyorsaságikat, egészen a 14. szakaszig, ahol jött a fekete leves: a vadonatúj erőforrás váratlanul felmondta a szolgálatot. Mindenki értetlenül állt a dolog előtt (a mai napig felfoghatatlan, ami történt), mert egy „N”-es motornak ez nem szokása. Ugyanakkor tény, hogy ilyesmi bármikor előfordulhat egy technikai sportban. A legbosszantóbb dolog az egészben, hogy a bajnokságban a második helyre léphetett volna előre az Érdi team párosa, de a sajnálatos motorhiba következtében maradtak a 4. pozícióban, ráadásul így nem sikerült átugraniuk a spanyol Juan Carlos Alonsot, aki nem állt rajthoz Belgiumban.

A hiba azonosítása és kijavítása még folyamatban van. Az már biztos, hogy a következő tervbe vett futamot, az észt ralit ki kell hagynia a magyar párosnak, legközelebb – újra aszfalton - a lengyelországi Rzészow-ralin állnak rajthoz. Ez utóbbi versenyhelyszín alig 440 kilométerre található Budapesttől, ezért a fiúk abban reménykednek, hogy ismét rengeteg magyar zászlót láthatnak majd a pálya szélén.

Videók:

KENOTEK Ypres Rallye 2016

KENOTEK Ypres Rallye 2016

Belső: ERC KENOTEC Ypres Rally – Reninge 1 – 14.50 km

ERC KENOTEC Ypres Rally – Reninge 1 – 14.50 km

Belső: ERC KENOTEC Ypres Rally – Watou 1 – 14.29 km

ERC KENOTEC Ypres Rally – Watou 1 – 14.29 km