Következő esemény:
Barum Rallye Zlín
 
  • Érdi
  • Érdi
  • Érdi
  • Érdi
  • Érdi
  • Érdi
 
 
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator

Látogatóink örömére honlapunk megújult, de a galéria és a videótár jelenleg még feltöltés alatt áll

 

Soron következő eseményeink:

-

 

Scorpion games

Pályafutás

1999-2000LADA 1500 cm3Széria egyben az

Médiamegjelenések

Csapatunk elismertségét jelzi, hogy évről évre megjelennek cikkek és leírások rólunk. Az alábbiakban évekre bontva megtekintheti a kivágott és digitalizált cikkeket.

http://www.erdirallye.hu/portal/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/42730601_bemut.jpg http://www.erdirallye.hu/portal/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/95716802_palya.jpg http://www.erdirallye.hu/portal/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/74961103_tamogat.jpg http://www.erdirallye.hu/portal/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/72592004_media.jpg
/portal/index.php?option=com_content&view=article&id=13 /portal/index.php?option=com_content&view=article&id=18 /portal/index.php?option=com_content&view=article&id=14 /portal/index.php?option=com_content&view=article&id=15
  • 0
  • 1
  • 2
  • 3
Drámai fordulatok a világ legnehezebb rallye versenyén

Drámai fordulatok a világ legnehezebb rallye versenyén

Seajets  Acropolis Rally 2016

 

A 2016-os ERC sorozatnak az Érdi Rallye Team úgy állt neki, hogy a csapat csak aszfalton versenyez, de - mint az már ismert – a dolgok másképp alakultak. Nagy örömmel vágtunk neki az év talán legnehezebb versenyének, az Acropolis ralinak, amely idén visszakerült az egykori világbajnoki futam pályáira. Sejtettük, hogy komoly kihívás elé nézünk, ám arra álmunkban sem gondoltunk, hogy ennyire nehéz lesz a viadal.

 

 

 

Egy héttel a megmérettetés előtt érkezett a csapat a helyszínre. A logisztika, az utazás és az elhelyezés ezúttal problémamentes volt, a rendezőknek köszönhetően kiváló körülmények között tölthettük el a versenyhetet - pazar szállást biztosítottak nekünk. A pályabejárás viszont maga volt a rémálom, a felhőszakadások következtében egy-két pálya sártengerré változott. Akik nem összkerék-meghajtású autóval próbálták feldolgozni a pályákat, hamar elvéreztek, ugyanis elásták magukat a nagy sárban. Nekünk sikerült egy megfelelő autót bérelni erre a feladatra, így könnyedén abszolváltuk a kétnapos, igen fárasztó feladatot.

A pénteki szabadedzéssel kezdetét vette a száguldás, ahol felmértük az erőkülönbségeket, és úgy döntöttünk, hogy kivárásra autózunk. Ezért a kvalifikációs szakaszon szándékosan nem is céloztuk meg az első 15 hely valamelyikét – amire egyébként lett volna reális esélyünk -, mert abban az esetben a mezőny elején kellett volna elrajtolni, ami ezen a megmérettetésen nagy hátrányt jelentett volna.

 

 

A szombati versenynapon aztán érzékeltük, hogy jelentősek a különbségek, de nem szegtük le a fejünket, továbbra is próbáltunk ésszel menni. Nem szeretnénk magyarázkodni, inkább megteszünk mindent annak érdekében, hogy a következő futamon úgy álljunk oda a rajthoz, ahogy szeretnénk. 

A pályák nagyon kalandosak, sarasak, csúszósak, technikásak voltak. A szombati 3. gyorsasági szakaszon ifjabb Érdi Tibor egy kicsit előbb engedte fel a kuplungpedált, emiatt korai rajtért 10 másodperces büntetést kaptunk. A nap további részében nem volt problémánk, igaz, a szeszélyes időjárás igencsak megnehezítette a feladatunkat. Ennek ellenére sikerült a harmadik helyre felkapaszkodni, igaz, elég nagy hátránnyal. Aznap este behívta a csapatvezetést az FIA, és 2 perc időbüntetést szabtak ki a párosra, mert az egyik családtag túl közel tartózkodott az autóhoz.

Emiatt visszaestünk a kategória 4. helyére, és az aznapi pontjaink is elvesztek. Sajnos, a vízpumpánk is tönkrement, de ezt a problémát sikerült megoldani: pont az a csapat adott egyet nekünk, amely a 4. helyen mögöttünk állt, és ezért – leszámítva a fair playt - nem volt érdekében segíteni. 

Vasárnap reggel még egy teljes magyar bajnoki futam távja várt a párosra, hat gyorsaságit kellett teljesíteni - ebből kétszer a vízválasztó 34 km-es szakaszt. A dráma az utolsó felvonásra maradt, a befejező szakaszon szinte mindenki betlizett. 

A kategóriánkban második helyen álló Ranga-Bán páros, (akiknek gratulálunk, mert nagyon gyorsak voltak ezen a hétvégén) a pálya szélére kényszerült egy technikai hiba miatt. Ekkor mi léptünk előre a dobogó képzeletbeli második fokára. Aztán minket is utolért a végzet: kaptunk egy bal első defektet, és a kereket kénytelenek voltunk a gyorsasági szakaszon kicserélni. Így az addigra már két perc hátrányban mögöttünk lévő páros is elénk került, mi pedig visszacsúsztunk a harmadik helyre. 

Nem vagyunk csalódottak, mert egy ilyen versenyen célba érni is nagy feladat, és ez nekünk úgy sikerült, hogy még kupát is kaptunk érte, ráadásul a legjobb magyar csapatként térhettünk haza. A bajnokságban a 3. helyen állunk összetettben. Természetesen ehhez hozzájárult az is, hogy a navigátor ülésben Papp György remek munkát végzett.

Szeretnénk megköszönni a szervizcsapatnak a munkát, és a Pro Racingnek a segítséget – tőlük kaptuk a tartalék vízpumpát. Jár a köszönet a partnereinknek is, hogy újra itt lehettünk az istenek raliján.