Következő esemény:
Barum Rallye Zlín
 
  • Érdi
  • Érdi
  • Érdi
  • Érdi
  • Érdi
  • Érdi
 
 
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator

Látogatóink örömére honlapunk megújult, de a galéria és a videótár jelenleg még feltöltés alatt áll

 

Soron következő eseményeink:

-

 

Scorpion games

Pályafutás

1999-2000LADA 1500 cm3Széria egyben az

Médiamegjelenések

Csapatunk elismertségét jelzi, hogy évről évre megjelennek cikkek és leírások rólunk. Az alábbiakban évekre bontva megtekintheti a kivágott és digitalizált cikkeket.

http://www.erdirallye.hu/portal/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/42730601_bemut.jpg http://www.erdirallye.hu/portal/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/95716802_palya.jpg http://www.erdirallye.hu/portal/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/74961103_tamogat.jpg http://www.erdirallye.hu/portal/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/72592004_media.jpg
/portal/index.php?option=com_content&view=article&id=13 /portal/index.php?option=com_content&view=article&id=18 /portal/index.php?option=com_content&view=article&id=14 /portal/index.php?option=com_content&view=article&id=15
  • 0
  • 1
  • 2
  • 3
Kora tavaszi rajt a mexikói kánikulában

Érdiék beszállnak a világbajnoki pontvadászatba is

Március 2-án kelt útra az Érdi Rallye Team csapata, amely a története során először vesz részt tengerentúli világbajnoki ralifutamon: mint ismert, az Ifjabb Érdi Tibor-Táborszki Attila duó rajthoz áll a március 8.-11. között megrendezésre kerülő Mexikó ralin. Bár az elmúlt évek hagyománya alapján a magyar páros a 2012-es idényben összességében már harmadik alkalommal vághat neki a világbajnokságnak, a szezonnyitó viadal számos újdonsággal szolgál a számukra.

Így például első ízben áll majd a fiúk mögött egy világszínvonalú technika és egy ütőképes szervizcsapat: az olasz Ralli Art Italia színeiben fognak versenyezni, ami a párosnak egyrészt kiugrási lehetőséget, másfelől komoly felelősséget is jelent, hiszen ezúttal az aktuális N-csoportos világbajnoki autó és szervizháttér áll a rendelkezésükre. Jelentős változásnak számít az is, hogy a csapat most először beszállhat a pontvadászatba, miután az olasz partner közbenjárására Érdiék teljesítményét ezúttal a PWRC-sorozatban (Production World Rally Championship) is értékelik, azaz az elért helyezésükért világbajnoki pontokat kaphatnak.

Vadonatúj lesz a versenyautó is, egy 2012-es fejlesztésű gyári Mitsubishi Lancer EVO X.-es, amellyel csupán az a gond, hogy a pilóta és a navigátora még egy kilométert sem tettek meg vele, eddig kizárólag egy utcai változatával ismerkedhettek meg. Az izgalommal várt első találkozásra így csak Mexikóban, a shakedown-on kerülhet sor. Más kérdés, hogy a rekord alacsony számú induló miatt a szokásosnál talán több kilométert tehetnek majd meg a Mitsubishivel versenytempóban még a rajt előtt.

Ami az esélyeket illeti, Érdi Tibor szerint az új autóval mindenképpen dobogóra kell állniuk az N-csoportot felváltó III-as kategóriában. Ha ez sikerülne, nagy valószínűséggel életük legjobb abszolút helyezését érhetnék el, miután a hivatalos nevezési lista szerint összesen csupán harminc páros áll rajthoz a mexikói viadalon. A Ralli Art Italia színeiben egyébként Érdiék mellett egy lengyel és egy mexikói páros veti bele magát a küzdelembe, a magyar pilóta szerint mindkét vetélytárssal komolyan számolniuk kell.

A kevés induló miatt Mexikóban a magyarok nem sokat profitálhatnak abból, hogy Érdi Tibornak sikerült megszereznie a pirorityt, hiszen ezúttal a 21-es rajtszám - kategóriájában az ötödik rajtpozíció -, ami általában a versenyzők első feléhez tartozik, ezúttal csak a mezőny második felébe sorolja a fiúkat. Ennek ellenére azzal számolhatnak, hogy 21.-ként még viszonylag jó minőségű talajon száguldhatnak, ráadásul nem kell attól tartaniuk, hogy utolérnek egy náluknál jóval gyengébb párost.

A mexikói futam egyébként az elmúlt évek egyik legnehezebb viadala lesz, az 1200 kilométeres össztávon belül 430 kilométer murvás gyorsasági szakaszt kell teljesíteni, közte egy 54 kilométeres csúcshosszúságú pályával. A tavalyi versenyen készült, és az internetre feltöltött videók alapján mindenesetre a magyar párosnak már sikerült feltérképeznie a tengerentúli pályákat. Érdi Tibor szerint rendkívül gyors, kemény és jó minőségű murvás gyorsasági szakaszokra számíthatnak, ahol igencsak észnél kell lenni, mert az útra hajló bokrok alatt sok helyen hatalmas kövek bújnak meg, de a magas padka is könnyen megtréfálhatja a versenyzőket.
Az Érdi Rallye Team legénysége az akklimatizálódás miatt a szokásosnál hamarabb, a technikai átvétel előtt már három nappal kiutazott Leonba, ahol nemcsak a hétórás időeltolódással, hanem a 35-38 fokos meleggel is meg kell majd küzdeniük. Ahogy Érdi Tibor fogalmazott: kora tavasszal egy kánikulai versennyel nyithatják meg a 2012-es évadot.