Következő esemény:
Barum Rallye Zlín
 
  • Érdi
  • Érdi
  • Érdi
  • Érdi
  • Érdi
  • Érdi
 
 
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator

Látogatóink örömére honlapunk megújult, de a galéria és a videótár jelenleg még feltöltés alatt áll

 

Soron következő eseményeink:

-

 

Scorpion games

Pályafutás

1999-2000LADA 1500 cm3Széria egyben az

Médiamegjelenések

Csapatunk elismertségét jelzi, hogy évről évre megjelennek cikkek és leírások rólunk. Az alábbiakban évekre bontva megtekintheti a kivágott és digitalizált cikkeket.

http://www.erdirallye.hu/portal/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/42730601_bemut.jpg http://www.erdirallye.hu/portal/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/95716802_palya.jpg http://www.erdirallye.hu/portal/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/74961103_tamogat.jpg http://www.erdirallye.hu/portal/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/72592004_media.jpg
/portal/index.php?option=com_content&view=article&id=13 /portal/index.php?option=com_content&view=article&id=18 /portal/index.php?option=com_content&view=article&id=14 /portal/index.php?option=com_content&view=article&id=15
  • 0
  • 1
  • 2
  • 3
Érdi Rallye Team
Egy megérdemelt csillag

Díjkiosztó

Egy megérdemelt csillag

 

Az idei Európa-bajnoki szezonban a harmadik helyen áll a tabellán az Érdi Rallye Team párosa, az ERC2-sorozatban. Mivel a mögöttük állók közül előbbre léphet néhány páros, ezért a csapat úgy döntött, elindulnak még egy futamon, hogy bebiztosítsák a harmadik helyüket a bajnokságban. A csapat választása a lettországi Liepaja Rallyra esett, mert nem szerették volna az év utolsó versenyére hagyni a döntést.

Az Európa-bajnoki sorozat díjátadó gáláját ezúttal nem Párizsban rendezte meg az FIA, hanem az utolsó futam zárónapján, október kilencedikén a ciprusi Limasszolban. A ceremóniára festői környezetben, egy tengerparti elegáns bárban a szabad ég alatt került sor. Ifjabb Érdi Tibor és navigátora, Papp György is meghívást kapott Európa elit pilótáinak találkozójára, miután az éves összesítésben a kanári-szigeteki ötödik, a görögországi harmadik, a lengyel és cseh futamon elért második, valamint a lett futamon begyűjtött ötödik hellyel - a lengyel Vojciech Chuchala és az olasz Giacomo Scattolon mögött – kategóriájukban megszerezték az előkelő harmadik helyet.

Ifj Érdi Tibor:

- Az egyik szemem sír, a másik nevet – értékelte az évet Ifjabb Érdi Tibor. - Elsősorban nagyon boldog vagyok, hogy ilyen tehetséges pilótákkal mérhettük össze a tudásunkat, a dobogós helyezés pedig elfeledteti velem a fiaskókat. Sajnos, az évünk nem úgy alakult, ahogy elterveztük, hiszen Belgiumban egy technikai hiba következtében kicsúszott a futamgyőzelem a kezünkből. Remélhetőleg jövőre elkerülnek minket a problémák, és egy év múlva ilyenkor, ugyanitt mi vehetjük majd át a legnagyobb kupát. Természetesen 2017-ben sem lehet más célunk, mint az Európa-bajnoki cím! Köszönöm Papp Gyurinak a kiemelkedő színvonalú munkáját, hiszen nagyon komolyan teljesített, sokat tanultam tőle, továbbá köszönöm a partnereim és a családom támogatását.

Papp György:

- Én a második versenyen csatlakoztam a csapathoz – idézte fel a kezdeteket Papp György. - Sok helyen versenyeztem már, és szinte minden bajnokságban diktáltam itinert. Egy igazán jó családi légkörbe csöppentem, nagyon jókat versenyeztünk Tibivel, és azt gondolom, hogy a végére össze is szoktunk. Az ERC légköre is szimpatikus számomra, az pedig, hogy az év végén a harmadikok lettünk, már csak hab a tortán. Remélem, jövőre tovább fejlődünk, mert mindenképpen szeretnénk előre lépni.

   

 
Kora tavaszi rajt a mexikói kánikulában

Érdiék beszállnak a világbajnoki pontvadászatba is

Március 2-án kelt útra az Érdi Rallye Team csapata, amely a története során először vesz részt tengerentúli világbajnoki ralifutamon: mint ismert, az Ifjabb Érdi Tibor-Táborszki Attila duó rajthoz áll a március 8.-11. között megrendezésre kerülő Mexikó ralin. Bár az elmúlt évek hagyománya alapján a magyar páros a 2012-es idényben összességében már harmadik alkalommal vághat neki a világbajnokságnak, a szezonnyitó viadal számos újdonsággal szolgál a számukra.

Így például első ízben áll majd a fiúk mögött egy világszínvonalú technika és egy ütőképes szervizcsapat: az olasz Ralli Art Italia színeiben fognak versenyezni, ami a párosnak egyrészt kiugrási lehetőséget, másfelől komoly felelősséget is jelent, hiszen ezúttal az aktuális N-csoportos világbajnoki autó és szervizháttér áll a rendelkezésükre. Jelentős változásnak számít az is, hogy a csapat most először beszállhat a pontvadászatba, miután az olasz partner közbenjárására Érdiék teljesítményét ezúttal a PWRC-sorozatban (Production World Rally Championship) is értékelik, azaz az elért helyezésükért világbajnoki pontokat kaphatnak.

Vadonatúj lesz a versenyautó is, egy 2012-es fejlesztésű gyári Mitsubishi Lancer EVO X.-es, amellyel csupán az a gond, hogy a pilóta és a navigátora még egy kilométert sem tettek meg vele, eddig kizárólag egy utcai változatával ismerkedhettek meg. Az izgalommal várt első találkozásra így csak Mexikóban, a shakedown-on kerülhet sor. Más kérdés, hogy a rekord alacsony számú induló miatt a szokásosnál talán több kilométert tehetnek majd meg a Mitsubishivel versenytempóban még a rajt előtt.

Ami az esélyeket illeti, Érdi Tibor szerint az új autóval mindenképpen dobogóra kell állniuk az N-csoportot felváltó III-as kategóriában. Ha ez sikerülne, nagy valószínűséggel életük legjobb abszolút helyezését érhetnék el, miután a hivatalos nevezési lista szerint összesen csupán harminc páros áll rajthoz a mexikói viadalon. A Ralli Art Italia színeiben egyébként Érdiék mellett egy lengyel és egy mexikói páros veti bele magát a küzdelembe, a magyar pilóta szerint mindkét vetélytárssal komolyan számolniuk kell.

A kevés induló miatt Mexikóban a magyarok nem sokat profitálhatnak abból, hogy Érdi Tibornak sikerült megszereznie a pirorityt, hiszen ezúttal a 21-es rajtszám - kategóriájában az ötödik rajtpozíció -, ami általában a versenyzők első feléhez tartozik, ezúttal csak a mezőny második felébe sorolja a fiúkat. Ennek ellenére azzal számolhatnak, hogy 21.-ként még viszonylag jó minőségű talajon száguldhatnak, ráadásul nem kell attól tartaniuk, hogy utolérnek egy náluknál jóval gyengébb párost.

A mexikói futam egyébként az elmúlt évek egyik legnehezebb viadala lesz, az 1200 kilométeres össztávon belül 430 kilométer murvás gyorsasági szakaszt kell teljesíteni, közte egy 54 kilométeres csúcshosszúságú pályával. A tavalyi versenyen készült, és az internetre feltöltött videók alapján mindenesetre a magyar párosnak már sikerült feltérképeznie a tengerentúli pályákat. Érdi Tibor szerint rendkívül gyors, kemény és jó minőségű murvás gyorsasági szakaszokra számíthatnak, ahol igencsak észnél kell lenni, mert az útra hajló bokrok alatt sok helyen hatalmas kövek bújnak meg, de a magas padka is könnyen megtréfálhatja a versenyzőket.
Az Érdi Rallye Team legénysége az akklimatizálódás miatt a szokásosnál hamarabb, a technikai átvétel előtt már három nappal kiutazott Leonba, ahol nemcsak a hétórás időeltolódással, hanem a 35-38 fokos meleggel is meg kell majd küzdeniük. Ahogy Érdi Tibor fogalmazott: kora tavasszal egy kánikulai versennyel nyithatják meg a 2012-es évadot.
 

 
Farsang helyett fieszta

Érdiék Mexikóban avatják fel az új Mitsubishit

 
Nem kerteltek az Érdi Rallye Team szezonnyitó sajtótájékoztatóján a csapat vezetői: a harmadik világbajnoki évadban dobogós helyezéseket, sőt, Németországban győzelmet várnak az Ifjabb Érdi Tibor-Táborszki Attila duótól. Ehhez az idén egy világszínvonalú technikát és egy ütőképes szervizcsapatot biztosítanak a versenyzőpáros számára. A világbajnoki tanulóévek után 2012-ben már az eredményt is fontosnak tartják, nem elégszenek meg csupán a vb-részvétellel.
 
Idősebb Érdi Tibor csapatvezető szerint az elmúlt két évadban teljesített hat futam kellően összekovácsolta a pilótát és a navigátorát, a továbblépéshez azonban mindenképpen szükség volt a technikai fejlődésre. Ehhez - tette hozzá - egy világhírű csapattal való együttműködés nyújthat garanciát. Bejelentette: az Érdi Rallye Team szerződést kötött az olasz Ralliart Italia csapattal, amely az elmúlt években többször is az aktuális N csoportos világbajnok számára biztosította az autót és a szervizhátteret.
Az együttműködés egyelőre erre az évre szól, így mindhárom betervezett futamra – Mexikóba, Németországba és Spanyolországba is – az olaszok hozzák a versenyautót és a szerelőket. A kontraktus értelmében Érdiék egy 2012-es fejlesztésű gyári Mitsubishi Lancer EVO X.-essel állhatnak rajthoz az általuk kiválasztott három helyszínen. Amint Ifjabb Érdi Tibor fogalmazott, a Ralliart Italia  és a magyar csapat célkitűzései közösek, mindkét fél futamgyőzelmekben gondolkodik.
 
A pilóta úgy érzi, tavaly már bennük volt egy kiugró eredmény elérésének lehetősége is, ám ebben elsősorban a technika akadályozta meg a magyar párost. Érdi Tibor hozzátette, az olaszokkal való együttműködést élesben kell kipróbálniuk, hiszen a csapat számára szezonnyitónak számító Mexikó rali előtt nincs lehetőség a tesztelésre, első alkalommal a tengerentúli verseny shakedown-ján lesz alkalmuk beülni a Mitsubishibe. A március 8.-11. között megrendezésre kerülő vb-futam az elmúlt évek egyik legnehezebb viadala lesz, az 1200 kilométeres össztávon belül 430 kilométer murvás gyorsasági szakaszt kell teljesíteni, közte egy 54 kilométeres csúcshosszúságú pályával.
 
A 21. versenyszezonját kezdő Táborszki Attila szerint Mexikóban kulcsszerep hárul majd a navigátorokra, ő például már neki is látott a felkészülésnek: a korábbi években készült belső kamerás felvételek alapján próbálja feltérképezni a mexikói pályák jellegét, minőségét. A navigátor biztos benne, hogy a csapat az idén felülmúlja majd az eddigi legjobb eredményét, amit a 2010-es brit ralin nyújtott teljesítményükkel értek el: akkor a magyar páros kapta a legjobb privát csapatnak járó trófeát.
Az évad másik két versenyével kapcsolatban Érdi Tibor kifejtette, a legjobban a német ralit várja, mivel a vezetési stílusához leginkább a németországi pályák karakterisztikája illik, tavaly a kategóriájuk második helyéről estek ki váltóhiba miatt, pedig már akkor is esélyük lett volna egy dobogós helyezés elérésére. Az idén az augusztusi futamon várja magától a legjobb eredményt: nem titkoltan szeretné megnyerni a német ralit.
Ami az évad utolsó viadalát, a spanyol ralit illeti, Érdiék egyelőre nem tudtak érdemben nyilatkozni az esélyekről, mivel ez egy kevert talajú futam lesz, márpedig Érdi Tibor hosszú évek óta nem versenyzett aszfalt-murva vegyes pályákon. A pilóta hozzátette, versenykilométerek tekintetében továbbra is elmaradnak majd a több futamon induló vetélytársaiktól, így tehetséggel, bátorsággal és koncentrációval kell majd kompenzálniuk ezt a hátrányukat.
 
A csapat - amely köszönetet mondott valamennyi támogatójának – a jelenlegi anyagi lehetőségeket tekintve nem tud benevezni a PWRC-sorozatba (Production World Rally Championship), ahhoz ugyanis legalább hat világbajnoki futamon kellene rajthoz állniuk. Az Érdi Rallye Team tervei között szerepel, hogy a versenyzőpárosa az idén is rajthoz áll egy hazai futamon (mint ismert, a legutóbbi Szilveszter Ralit megnyerték), ám erről még nem tudtak konkrétumokkal szolgálni. A csapat mindhárom vb-futamon – különösen a két európai viadalon – az elmúlt évekhez hasonlóan számít a magyar szurkolók buzdítására.
 
 
 
Liepaja Rally beszámoló

Liepaja Rally beszámoló

Fantasztikus hétvége volt!

 

Az idei Európa-bajnoki szezonban a harmadik helyen áll a tabellán az Érdi Rallye Team párosa, az ERC2-sorozatban. Mivel a mögöttük állók közül előbbre léphet néhány páros, ezért a csapat úgy döntött, elindulnak még egy futamon, hogy bebiztosítsák a harmadik helyüket a bajnokságban. A csapat választása a lettországi Liepaja Rallyra esett, mert nem szerették volna az év utolsó versenyére hagyni a döntést.

A 2014-es Európa-bajnok csapattal, és egy kis létszámú legénységgel érkezett az Érdi Rallye Team párosa Lettországba. A versenyautót biztosító Pro Racing egy kiválóan felkészített Mitsubishit hozott a párosnak erre a futamra. Mivel a helyi versenyzők nagyon otthon voltak ezeken a pályákon, így a magyarok a tisztes helytállást tűzték ki célul. Sokat elárul, hogy az abszolút rangsorban Európa-bajnoki címért hajtó Alexey Lukyanuk is ugyanabban a kategóriában nevezett, egy ugyanolyan autóval, mint az ifjabb Érdi Tibor-Papp György páros.

Csütörtökön egy egész napos pályabejárással vette kezdetét a felkészülés, amit péntek reggel a gépátvétel követett, majd aznap délután bonyolították le a szabadedzést, valamint a kvalifikációs szakaszt. Este Liepaja városközpontjában tartották a rajtceremóniát.

Szombaton reggel fél kilenckor rajtolt el a mezőny a mintegy 80 kilométerre fekvő Kuldiga nevű városban. Ezen a környéken 5 szakaszt teljesítettek a pilóták, majd visszatértek Liepajába, két városi szakaszra. Érdi Tibor és Papp György arcán egész nap mosolyt lehetett látni, hiszen az egész éves szenvedésnek ezúttal nyoma sem volt. A srácok kilométerről kilométerre gyorsultak, ráadásul sikerült legyőzniük a nem északi pilótákat, egyúttal versenyképesnek maradni a legnagyobb riválisokkal szemben. A korábbi futamokra tekintettel a magyar párosnak már kijárt ez a problémamentes versenyzés, amivel a nap végén kategóriájukban a nyolcadik, abszolútban pedig a 16. helyen álltak. 

Vasárnapra hat szakaszt jelöltek ki a rendezők, ezeket két körben kellett teljesíteni, 25 kilométerre a rali központjától. Szenzációs gyorsaságikon zajlott a küzdelem, akadt olyan szakasz is, amelynek a vége egy rallye-cross pályába torkollott, és ott cikázott látványosan a mezőny. Érdi Tibor és Papp György jól érezte magát az autóban, a nap végére kategóriájukban a hatodik, az abszolút értékelésben a tizenharmadik helyet szerezték meg. Ha figyelembe vesszük, hogy kizárólag helyi versenyzők végeztek előttük, joggal mondhatjuk, hogy sikeres hétvégét tudhat maga mögött az Érdi Rallye Team csapata.

A szenzációs pályákon megrendezett versenyen – elmondásuk szerint – a magyar fiúk rengeteget fejlődtek. A rendezés álomszerű volt, hiszen a legelszántabb nézők a tizenháromból tizenhárom szakaszt láthattak, és a viadal alatt egyetlen perc csúszás sem volt. Az idei sorozatban ez volt az a verseny, amelyben semmi kivetnivalót nem lehetett találni.

A FIA Európa-bajnoki sorozatának záró aktusára október 9-én, a ciprusi Limasszolban kerül sor: az ünnepélyes díjkiosztón természetesen részt vesz Érdi Tibor és Papp György is, hogy személyesen vehessék át az ERC2-es bajnokság harmadik helyéért járó serleget.

 

 
24 Eb pont az év egyik legnehezebb versenyén!

24 Eb pont az év egyik legnehezebb versenyén!

ERC Barum Rally, Rallye Európa bajnokság 8. futama, Csehország

 

Augusztus egyik legmelegebb hétvégéjén rendezték meg a csehek Európa bajnoki futamát, immáron 46.-dik alkalommal a nagy tradícióval bíró Barum Rally-t. A csapat rengeteget szenvedett ezen a versenyen, és az autó sem volt tökéletes, ennek tükrében az ezüstérem és a pontok várakozáson felüli teljesítményről tanúskodnak.

Csütörtökön reggel érkezett a csapat Csehország dél-keleti régiójába Zlín városába, ahol az idei szezon nyolcadik Európa bajnoki futamának mezőnyét látták vendégül, az egykori északi szomszédaink. A szervizpark építéssel és a gépátvétellel kezdet a csapat, miközben ifj. Érdi Tibor és Papp György a pályákat járták be. Sajnálatos módon már itt érződött, a rendezők nem túl nagy vendégszeretete, valamint az, hogy nem nagyon kedvelnek minket, Magyarokat, ami az egész hétvégén érezhető volt.

Talán a versenyirodán, és a gépátvételen volt egy-egy olyan ember, aki beszélt angolul, de a sportbírók közül szinte egy sem, ez egy kicsit nehezítette a munkát. A versenyt megelőző hetekben a lengyel versenyen tapasztalt nyomaték hiányt próbálta kiküszöbölni az autót felkészítő Holland csapat, amit sajnálatos módon a pénteki szabadedzésen tapasztalva, nem sikerült nekik megoldani. Ifj. Érdi Tibor és a csapat értetlenül állt a dolog előtt.  A kvalifikációs szakaszon ugyan még csak egy hajszál választotta el az olasz párostól a fiúkat, de sajnos a rendes szakaszokon a későbbiekben látszott, hogy ezen a hétvégén sem lesz teljesen versenyképes a csapat, egy ilyen gyenge autóval. Pénteken este rengeteg nézővel, óriási show-val kezdetét vette az igazi száguldás egy városi gyorsaságival, ami általában Tibi kedvence, de sajnos már itt sem tudott partyban lenni, az Olasz vetélytárssal. Szombaton 8 gyorsasági szakaszt jelöltek ki a rendezők szenzációs, de autógyilkos pályákon. 

Az Érdi Rallye Team csapata a hatodik gyorsaságin sajnálatos módon feladni kényszerült a versenyt, a hibát anyagfáradás okozta, eltört a kihajtástengely, ugyan az autó a saját lábán gurult be a szervizparkba, de nem volt alkalmas tovább a versenyzésre. A szerelők azonnal neki álltak az autó talpra állításának, de a „Murphy” törvény közbe szólt. Az az alkatrész, amiből általában kettő szokott lenni a buszban, ezúttal Budapesten pihent a műhelyben. Nem volt más választás, elindult a csapat sofőrje haza az alkatrészért, igaz Budapestről is elindultak szembe, hogy minél hamarabb neki tudjon állni az amúgy, nagyon jó szervizcsapat az MR Racing. Hajnali fél ötkor az autó begurult a parkfermébe, és így másnap azaz vasárnap reggel a szuper rally szabályainak megfelelően újra elindulhatott a páros. A szuper rally értelmében kétszer hat perc büntetést jár, mivel kettő gyorsaságit hagytak ki, így ifj. Érdi Tibor és Papp György több, mint tizenhárom perc hátránnyal kezdte meg a második napot. 

Vasárnap este Zlín városának főterén felállított dobogón volt, azért ok az örömre, hiszen az ERC2-es kategóriában ketten értek célba, így a nagy hátrány ellenére is járt az ezüstérem a csapatnak, és az a bizonyos 24 Európa bajnoki pont!

 
«ElsőElőző12345678910KövetkezőUtolsó»

Oldal 1 / 39