Következő esemény:
Barum Rallye Zlín
 
  • Érdi
  • Érdi
  • Érdi
  • Érdi
  • Érdi
  • Érdi
 
 
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator

Látogatóink örömére honlapunk megújult, de a galéria és a videótár jelenleg még feltöltés alatt áll

 

Soron következő eseményeink:

-

 

Scorpion games

Pályafutás

1999-2000LADA 1500 cm3Széria egyben az

Médiamegjelenések

Csapatunk elismertségét jelzi, hogy évről évre megjelennek cikkek és leírások rólunk. Az alábbiakban évekre bontva megtekintheti a kivágott és digitalizált cikkeket.

http://www.erdirallye.hu/portal/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/42730601_bemut.jpg http://www.erdirallye.hu/portal/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/95716802_palya.jpg http://www.erdirallye.hu/portal/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/74961103_tamogat.jpg http://www.erdirallye.hu/portal/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/72592004_media.jpg
/portal/index.php?option=com_content&view=article&id=13 /portal/index.php?option=com_content&view=article&id=18 /portal/index.php?option=com_content&view=article&id=14 /portal/index.php?option=com_content&view=article&id=15
  • 0
  • 1
  • 2
  • 3
Pantomim a szupergyorson

Az abszolút rangsor 16. helyén zárták Érdiék a Mexikó ralit

„Célba értünk. És nem csak ennek a ténynek örülünk, hanem annak is, hogy a kategóriánkban sikerült megcsípnünk az 5. helyet, ami összetettben a 16. pozíció eléréséhez volt elég. A rajtnál ugyan a dobogót tűztük ki célul, ám a versenyen annyi problémával kellett szembenéznünk, hogy az elért eredmény büszkeséggel és boldogsággal tölt el minket” – így értékelte a Mexikó ralit közvetlenül a célba érkezés után Ifjabb Érdi Tibor, aki Táborszki Attila navigálásával immár a hetedik világbajnoki futamát teljesítette.

A viadal utolsó napja is „melós” volt, az Érdi Rallye Team párosa a vasárnapot sem úszta meg defekt nélkül, viszont az olasz szervizcsapatnak – a Ralli Art Italia szerelőinek – sikerült megjavítaniuk a szombaton rakoncátlankodó féket, így a vasárnapi első gyorsaságin egy jóízűt autózhatott a magyar páros.

A Mexikó rali szuperpályája, az 54 kilométeres szakasz teljesítése már nem ment gond nélkül: a huszadik kilométer táján megkapták verseny alatti ötödik defektjüket. A gyors kerékcserét követően nagyjából 5 kilométerrel később pedig lemerült az elem az átbeszélőben, így a szakaszból hátralévő csaknem 30 kilométert a navigátor pantomimelőadása töltötte ki: Táborszki Attila kézjelekkel és gesztusokkal próbálta diktálni az itinert.

A fiúk az utolsó két gyorsaságin sem autózhattak teljes erőbedobással, miután rájuk ijesztett a Mitsubishi Lancer EVO X-es: elkezdett folyni a váltóból az olaj, ezért a végére ismét vissza kellett venniük a tempóból. A biztonsági autózás eredményeként végül sikerült teljesíteni a legfőbb célkitűzést, behozni az autót a csapat első tengerentúli világbajnoki futamán.

„Nagyon elfáradtunk. A 24 gyorsasági szakasz 430 kilométerét 5 óra 30 perc alatt teljesítettük, a győztes Sebastian Loebtől 1 óra 15 perccel maradtunk el. Ezúttal super rallye nélkül futhattunk be a célba, rengeteg tapasztalattal gazdagodva. A Mitsubishivel elégedettek voltunk, egy kicsit leharcoltuk ugyan, de a fékproblémán kívül komoly technikai baja nem volt. A verseny hangulata végig fantasztikus volt, a mexikói fiesztán számos új barátot szereztünk, és ami szintén fontos: az olasz csapat vezetői is gratuláltak nekünk az elért eredményhez. Minden szurkolónknak köszönjük a buzdítást” – zárta a rövid gyorsértékelést Érdi Tibor.
 

 
Előbújt a felhők mögül a mexikói nap

A defektsorozat ellenére sikerült feljebb kapaszkodniuk Érdiéknek

A katasztrofálisnak mondható pénteki versenynap után szombaton végre jó hírekkel örvendeztethette meg szurkolóit az Érdi Rallye Team párosa: az Ifjabb Érdi Tibor – Táborszki Attila duó öt helyet előrelépve az abszolút rangsor 19. helyére küzdötte fel magát a Mexikó ralin.

„Hosszú és fárasztó nap volt, de végre jó érzésekkel jöhettünk le a pályákról” – értékelte saját teljesítményüket a pilóta. Mindez nem jelenti azt, hogy zökkenőmentes lett volna a szombati produkció: állandó fékproblémákkal és két defekttel is meg kellett küzdeniük a fiúknak. Az abroncsokkal egyelőre nincs szerencséje a magyar párosnak, a pénteki két gumicserét is beleszámítva már a negyedik defektnél járnak.

Nagyobb problémát jelentett, hogy a Mitsubishi Lancer EVO X-es fékje 10 kilométeres autózás után elkezdett levegősödni. „Nehéz teljes erőbedobással közlekedni a pályákon, ha a célba érkezések után hatszor le tudod nyomni koppanásig a fékpedált. Nem csoda, hogy óvatosabbra vettem a féktávokat, ami viszont azonnal meg is látszott az időnkön” – mondta Érdi Tibor.

Ami a további forró pillanatokat illeti, egy alkalommal a szerencse is kellett ahhoz, hogy a fiúk ne boruljanak fel (majdnem leért a visszapillantó tükör), végül sikerült talpon tartaniuk az autót, sőt szombaton sem gumifalnak, sem más tereptárgynak nem koccantak neki. Érdi Tibor értékelése szerint a második versenynapon már sokkal jobban sikerült megtalálniuk a pályák ritmusát, az éles helyzetekben rengeteget tanultak az autóról, de sok hasznos információt szereztek a Mitsubishiről az olasz csapattól is.

Vasárnapra maradt a Mexikó rali leghosszabb pályája, egy 54 kilométeres gyorsasági, de Érdi Tibor szerint aligha lehet nehezebb feladat, mint szombaton a kétszer is abszolvált 42 kilométeres szakasz, ami minden bizonnyal az egész a viadal legnagyobb kihívása volt.

„Az utolsó versenynapon mindent megteszünk a célba érésért, sőt bízunk abban is, hogy előbbre léphetünk az összetettben” – mondta Érdi Tibor. Nem lesz könnyű feladat, hiszen az előttük álló lengyel párostól közel 30 perccel vannak lemaradva, így a feljebb lépés csak akkor képzelhető el, ha a riválisok hibáznak.
 

 
Érdiék kipróbálták a denevér-pózt

Nem sok babér termett a magyar párosnak a Mexikó rali pénteki napján

„Ez nem a mi napunk volt” – fakadt ki pénteken este Ifjabb Érdi Tibor, miután kiderült, hogy 12 gyorsasági szakaszt követően az Érdi Rallye Team párosa – Táborszki Attila navigálásával – mindössze a 24. helyen áll a Mexikó rali abszolút rangsorában.

Pedig a pénteki első két gyorsaságin még minden rendben volt, leszámítva azt a tényt, hogy a kemény murvás pályák szinte lecsiszolták a gumikat, emiatt a fiúk úgy döntöttek: nem várják meg a negyedik szakasz után esedékes szervizt, hanem még a második pályát követő etapon felrakták a magukkal vitt két tartalék abroncsot a Mitsubishi Lancer EVO X-esre.

A gumicsere jelentőségét azonban később már nem lehetett megítélni, mivel a harmadik szakaszon Érdiék beestek az árokba. A kicsúszást nem defekt okozta, a pilóta utólag elismerte: vezetői hiba történt. „Sajnos, egy szűk derékszögű kanyarban a kelleténél egy kicsit szélesebben vettük a fordulót, és nagyjából 5 kilométeres sebességnél egyszerűen lebillentünk az útról” – elevenítette fel a történteket Érdi Tibor. Az eset a lehető legrosszabb helyen történt, mivel a pálya szélén egy három méter mély gödör húzódott, így a Mitsubishi az alacsony sebesség ellenére belezuhant az árokba.

Szerencse a szerencsétlenségben, hogy sem az autónak, sem a benne ülőknek nem esett baja, ugyanakkor Érdi Tibor elmondta: a Mitsubishi a tetején landolt, így versenyzői karrierje során először kipróbálhatta, milyen érzés denevér-pózban, fejjel lefelé lógva várni a felmentő sereget. Mivel a baleset helyszínén nézők is álltak, a segítségükkel visszafordították az autót, majd több mint hét perc hátrányt összeszedve a mezőny után eredtek. A gyorsasági szakasz után persze akadt némi rámolnivaló a bukfencező kocsiban.

Érdi Tibor elmondta, hogy a pénteki nap hátralévő része sem volt problémamentes, így például kaptak egy defektet az út szélén állva (a meleg levegő kilőtte a szelepet a felniből), de jutott egy defekt az egyik gyorsaságira is. Ez utóbbinak az okát a pilóta sem tudja, az biztos, hogy nem mentek neki semminek. Nem úgy mint az utolsó szakaszon, ahol „megkóstolták” a gumifalat.

„A pénteki napon hibát hibára halmoztunk – akadt közte vezetői és műszaki is – így szombatra nagyon össze kell kapnunk magunkat, hogy az abszolút rangsorban feljebb kúszhassunk. A verseny hátralévő részét megpróbáljuk hibamentesen teljesíteni, ami nem lesz könnyű, tekintettel arra, hogy a Mexikó ralinak még hátravan a java” – zárta a pénteki értékelést Érdi Tibor.
 

 
Levegő után kapkod a magyar pilóta

Kategória harmadik idővel nyitottak Érdiék a Mexikó ralin

Megkezdődött a Mexikó rali, amelyen az Érdi Rallye Team csapata első alkalommal áll rajthoz: az Ifjabb Érdi Tibor-Táborszki Attila duó a Rally Art Italia csapat támogatásával egy 2012-es fejlesztésű gyári Mitsubishi Lancer EVO X.-essel vágott neki a viadalnak.

Rossz előjelekkel kezdődött a mexikói kaland a magyar páros számára: az előre lefoglalt és kifizetett Jeep Patriot tréningautót a fiúk nem tudták átvenni, mivel a bérbeadó cég lefelejtette róla a rendszámot, így aztán a jármű használhatatlannak bizonyult. Szükségmegoldásként a csapat egy Volkswagen Jettá-t vetett be a tréningen, amivel viszont alig bírtak felkapaszkodni a meredekebb domboldalakon.

 

 

Érdi Tibor szerint már az edzéseken is érzékelhető volt a vb-rutin, legalábbis erre utal, hogy az első tréningnapon - a korábbi versenyekhez képest - ezúttal sem a pilóta, sem a navigátortársa nem fáradt el különösebben. A második napi pályafelírás már erőt próbáló feladatnak bizonyult: egyrészt erre a napra estek a hosszú gyorsaságik (54, 42 és 30 kilométeresek), másfelől a fiúk megérezték a hatalmas szintkülönbségeket. A pilóta elmondta: a pályák bizonyos pontjain szédülés, ólmos fáradtság kerítette hatalmába, a legmagasabb pontokon kapkodnia kellett a levegőt. „Az 54 km-es gyorsaságit üres hassal 1,5 óra alatt sikerült felírnunk. Amúgy zökkenőmentesen haladtunk, az összes pályán végigmentünk. 14 órát ültünk autóban, majd egy négyórás dekorálással fejeztük be a napot” - tette hozzá Érdi Tibor, aki szerint az előkészületek igazolták, hogy nagyon nehéz viadal vár a csapatra főként a technikás-becsapós pályák, a szintbeli különbségek, a nagy meleg és a por miatt.

A csütörtöki shakedown-on a fiúk végre beülhettek a Mitsubishibe, az öt kilométeres kijelölt pályaszakaszt négyszer abszolválták. Érdi Tibor alapvetően elégedett volt a mutatott formával, a negyedik nekifutásra például már 8 másodpercet sikerült lefaragniuk az elsőként mért idejükből. A pilóta ugyanakkor elárulta azt is, hogy a ritkás magaslati levegő miatt az autó nem annyira erős, mint a tengerszinten.

Csütörtökön este aztán megkezdődött a verseny. Az első gyorsasági egy valóságos utcai show-nak bizonyult: az egy kilométeres pályán több ezer néző követte nyomon határtalan lelkesedéssel az eseményeket. Érdiék jól kezdtek: kategóriájukban a harmadik időt autózták, amivel összetettben a 18. helyen várhatják a pénteki folytatást.

„Jobban kezdtünk, mint amit a shakedown eredményei alapján reméltünk, ettől azonban nem kaptunk vérszemet. A pénteki stratégiánk egyértelmű: abszolút biztonságos autózás a pontszerzés reményében. Remélem odahaza sokan szurkolnak nekünk” - értékelte az eddig történteket Érdi Tibor.
 

 
Kora tavaszi rajt a mexikói kánikulában

Érdiék beszállnak a világbajnoki pontvadászatba is

Március 2-án kelt útra az Érdi Rallye Team csapata, amely a története során először vesz részt tengerentúli világbajnoki ralifutamon: mint ismert, az Ifjabb Érdi Tibor-Táborszki Attila duó rajthoz áll a március 8.-11. között megrendezésre kerülő Mexikó ralin. Bár az elmúlt évek hagyománya alapján a magyar páros a 2012-es idényben összességében már harmadik alkalommal vághat neki a világbajnokságnak, a szezonnyitó viadal számos újdonsággal szolgál a számukra.

Így például első ízben áll majd a fiúk mögött egy világszínvonalú technika és egy ütőképes szervizcsapat: az olasz Ralli Art Italia színeiben fognak versenyezni, ami a párosnak egyrészt kiugrási lehetőséget, másfelől komoly felelősséget is jelent, hiszen ezúttal az aktuális N-csoportos világbajnoki autó és szervizháttér áll a rendelkezésükre. Jelentős változásnak számít az is, hogy a csapat most először beszállhat a pontvadászatba, miután az olasz partner közbenjárására Érdiék teljesítményét ezúttal a PWRC-sorozatban (Production World Rally Championship) is értékelik, azaz az elért helyezésükért világbajnoki pontokat kaphatnak.

Vadonatúj lesz a versenyautó is, egy 2012-es fejlesztésű gyári Mitsubishi Lancer EVO X.-es, amellyel csupán az a gond, hogy a pilóta és a navigátora még egy kilométert sem tettek meg vele, eddig kizárólag egy utcai változatával ismerkedhettek meg. Az izgalommal várt első találkozásra így csak Mexikóban, a shakedown-on kerülhet sor. Más kérdés, hogy a rekord alacsony számú induló miatt a szokásosnál talán több kilométert tehetnek majd meg a Mitsubishivel versenytempóban még a rajt előtt.

Ami az esélyeket illeti, Érdi Tibor szerint az új autóval mindenképpen dobogóra kell állniuk az N-csoportot felváltó III-as kategóriában. Ha ez sikerülne, nagy valószínűséggel életük legjobb abszolút helyezését érhetnék el, miután a hivatalos nevezési lista szerint összesen csupán harminc páros áll rajthoz a mexikói viadalon. A Ralli Art Italia színeiben egyébként Érdiék mellett egy lengyel és egy mexikói páros veti bele magát a küzdelembe, a magyar pilóta szerint mindkét vetélytárssal komolyan számolniuk kell.

A kevés induló miatt Mexikóban a magyarok nem sokat profitálhatnak abból, hogy Érdi Tibornak sikerült megszereznie a pirorityt, hiszen ezúttal a 21-es rajtszám - kategóriájában az ötödik rajtpozíció -, ami általában a versenyzők első feléhez tartozik, ezúttal csak a mezőny második felébe sorolja a fiúkat. Ennek ellenére azzal számolhatnak, hogy 21.-ként még viszonylag jó minőségű talajon száguldhatnak, ráadásul nem kell attól tartaniuk, hogy utolérnek egy náluknál jóval gyengébb párost.

A mexikói futam egyébként az elmúlt évek egyik legnehezebb viadala lesz, az 1200 kilométeres össztávon belül 430 kilométer murvás gyorsasági szakaszt kell teljesíteni, közte egy 54 kilométeres csúcshosszúságú pályával. A tavalyi versenyen készült, és az internetre feltöltött videók alapján mindenesetre a magyar párosnak már sikerült feltérképeznie a tengerentúli pályákat. Érdi Tibor szerint rendkívül gyors, kemény és jó minőségű murvás gyorsasági szakaszokra számíthatnak, ahol igencsak észnél kell lenni, mert az útra hajló bokrok alatt sok helyen hatalmas kövek bújnak meg, de a magas padka is könnyen megtréfálhatja a versenyzőket.
Az Érdi Rallye Team legénysége az akklimatizálódás miatt a szokásosnál hamarabb, a technikai átvétel előtt már három nappal kiutazott Leonba, ahol nemcsak a hétórás időeltolódással, hanem a 35-38 fokos meleggel is meg kell majd küzdeniük. Ahogy Érdi Tibor fogalmazott: kora tavasszal egy kánikulai versennyel nyithatják meg a 2012-es évadot.
 

 
Farsang helyett fieszta

Érdiék Mexikóban avatják fel az új Mitsubishit

 
Nem kerteltek az Érdi Rallye Team szezonnyitó sajtótájékoztatóján a csapat vezetői: a harmadik világbajnoki évadban dobogós helyezéseket, sőt, Németországban győzelmet várnak az Ifjabb Érdi Tibor-Táborszki Attila duótól. Ehhez az idén egy világszínvonalú technikát és egy ütőképes szervizcsapatot biztosítanak a versenyzőpáros számára. A világbajnoki tanulóévek után 2012-ben már az eredményt is fontosnak tartják, nem elégszenek meg csupán a vb-részvétellel.
 
Idősebb Érdi Tibor csapatvezető szerint az elmúlt két évadban teljesített hat futam kellően összekovácsolta a pilótát és a navigátorát, a továbblépéshez azonban mindenképpen szükség volt a technikai fejlődésre. Ehhez - tette hozzá - egy világhírű csapattal való együttműködés nyújthat garanciát. Bejelentette: az Érdi Rallye Team szerződést kötött az olasz Ralliart Italia csapattal, amely az elmúlt években többször is az aktuális N csoportos világbajnok számára biztosította az autót és a szervizhátteret.
Az együttműködés egyelőre erre az évre szól, így mindhárom betervezett futamra – Mexikóba, Németországba és Spanyolországba is – az olaszok hozzák a versenyautót és a szerelőket. A kontraktus értelmében Érdiék egy 2012-es fejlesztésű gyári Mitsubishi Lancer EVO X.-essel állhatnak rajthoz az általuk kiválasztott három helyszínen. Amint Ifjabb Érdi Tibor fogalmazott, a Ralliart Italia  és a magyar csapat célkitűzései közösek, mindkét fél futamgyőzelmekben gondolkodik.
 
A pilóta úgy érzi, tavaly már bennük volt egy kiugró eredmény elérésének lehetősége is, ám ebben elsősorban a technika akadályozta meg a magyar párost. Érdi Tibor hozzátette, az olaszokkal való együttműködést élesben kell kipróbálniuk, hiszen a csapat számára szezonnyitónak számító Mexikó rali előtt nincs lehetőség a tesztelésre, első alkalommal a tengerentúli verseny shakedown-ján lesz alkalmuk beülni a Mitsubishibe. A március 8.-11. között megrendezésre kerülő vb-futam az elmúlt évek egyik legnehezebb viadala lesz, az 1200 kilométeres össztávon belül 430 kilométer murvás gyorsasági szakaszt kell teljesíteni, közte egy 54 kilométeres csúcshosszúságú pályával.
 
A 21. versenyszezonját kezdő Táborszki Attila szerint Mexikóban kulcsszerep hárul majd a navigátorokra, ő például már neki is látott a felkészülésnek: a korábbi években készült belső kamerás felvételek alapján próbálja feltérképezni a mexikói pályák jellegét, minőségét. A navigátor biztos benne, hogy a csapat az idén felülmúlja majd az eddigi legjobb eredményét, amit a 2010-es brit ralin nyújtott teljesítményükkel értek el: akkor a magyar páros kapta a legjobb privát csapatnak járó trófeát.
Az évad másik két versenyével kapcsolatban Érdi Tibor kifejtette, a legjobban a német ralit várja, mivel a vezetési stílusához leginkább a németországi pályák karakterisztikája illik, tavaly a kategóriájuk második helyéről estek ki váltóhiba miatt, pedig már akkor is esélyük lett volna egy dobogós helyezés elérésére. Az idén az augusztusi futamon várja magától a legjobb eredményt: nem titkoltan szeretné megnyerni a német ralit.
Ami az évad utolsó viadalát, a spanyol ralit illeti, Érdiék egyelőre nem tudtak érdemben nyilatkozni az esélyekről, mivel ez egy kevert talajú futam lesz, márpedig Érdi Tibor hosszú évek óta nem versenyzett aszfalt-murva vegyes pályákon. A pilóta hozzátette, versenykilométerek tekintetében továbbra is elmaradnak majd a több futamon induló vetélytársaiktól, így tehetséggel, bátorsággal és koncentrációval kell majd kompenzálniuk ezt a hátrányukat.
 
A csapat - amely köszönetet mondott valamennyi támogatójának – a jelenlegi anyagi lehetőségeket tekintve nem tud benevezni a PWRC-sorozatba (Production World Rally Championship), ahhoz ugyanis legalább hat világbajnoki futamon kellene rajthoz állniuk. Az Érdi Rallye Team tervei között szerepel, hogy a versenyzőpárosa az idén is rajthoz áll egy hazai futamon (mint ismert, a legutóbbi Szilveszter Ralit megnyerték), ám erről még nem tudtak konkrétumokkal szolgálni. A csapat mindhárom vb-futamon – különösen a két európai viadalon – az elmúlt évekhez hasonlóan számít a magyar szurkolók buzdítására.
 
 
 
«ElsőElőző11121314151617181920KövetkezőUtolsó»

Oldal 11 / 33