Következő esemény:
Barum Rallye Zlín
 
  • Érdi
  • Érdi
  • Érdi
  • Érdi
  • Érdi
  • Érdi
 
 
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator

Látogatóink örömére honlapunk megújult, de a galéria és a videótár jelenleg még feltöltés alatt áll

 

Soron következő eseményeink:

-

 

Scorpion games

Pályafutás

1999-2000LADA 1500 cm3Széria egyben az

Médiamegjelenések

Csapatunk elismertségét jelzi, hogy évről évre megjelennek cikkek és leírások rólunk. Az alábbiakban évekre bontva megtekintheti a kivágott és digitalizált cikkeket.

http://www.erdirallye.hu/portal/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/42730601_bemut.jpg http://www.erdirallye.hu/portal/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/95716802_palya.jpg http://www.erdirallye.hu/portal/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/74961103_tamogat.jpg http://www.erdirallye.hu/portal/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/72592004_media.jpg
/portal/index.php?option=com_content&view=article&id=13 /portal/index.php?option=com_content&view=article&id=18 /portal/index.php?option=com_content&view=article&id=14 /portal/index.php?option=com_content&view=article&id=15
  • 0
  • 1
  • 2
  • 3
Német rali - Schwalmtal-Storndorf

Abszolút második helyet ért a kategóriagyőzelem

 

 

Brit időjárás fogadta Érdiéket az idei második németországi versenyükön


Esővel és sárral kísért versenyen van túl az Érdi Rallye Team versenyzőpárosa, ám ezúttal nem a brit ralit dagonyázták végig a magyar fiúk, hanem a Frankfurt mellett megrendezett 7. Rallyesprint.eu elnevezésű viadalon álltak rajthoz. Az idei második németországi megmérettetésen az üzleti elfoglaltságai miatt távol lévő Táborszki Attila helyére Kerék István ült be navigálni ifjabb Érdi Tibor mellé, ám nem csak az anyósülésen történt váltás: a Mitsubishit egy N15-ös Subaru Imprezára cserélte a csapat.

 

 

A Schwalmtal-Storndorf környékén kijelölt pályák össztávja 150 kilométer volt, ebből 100 kilométert kellett gyorsaságiként teljesíteni. A csapat csütörtök hajnalban indult el Magyarországról, aznap az autó díszítésén túl egy rövid tesztre is jutott lehetőség. Pénteken délelőtt a műszaki átvételt követően a pályabejárás, egy privát teszt, majd egy rövid shakedown következett.

Az időjárás pénteken fordult „britre”, azaz kiadós esőzés kezdődött, melynek során folyamatosan hűlt a levegő. A szoros időbeosztású kétnapos viadal egy péntek esti, közel 20 kilométeres gyorsaságival kezdődött. A versenyzők fordított erősorrendben rajtoltak el, így a 8-as rajtszámú magyar páros a mezőny vége felé vághatott neki a távnak. A fiúk már az első szakaszon bejelentkeztek a dobogóért: abszolút rangsorban a harmadik helyen abszolválták a körgyorsaságit, egyúttal kategóriájukban rögtön az élre álltak.

A szombati versenynap még inkább a szigetországi körülményeket idézte: „Nagyon sok eső esett, végig sarasak-csúszósak voltak a pályák. Rég versenyeztem ilyen mostoha körülmények között” – szögezte le Érdi Tibor, aki ugyanakkor hozzátette, szereti az extrém időjárás okozta kihívásokat, viszont ennyi épp elég is volt neki a sárból.

 

 

Ami a csapat szereplését illeti, Érdiék elégedettek az elért eredménnyel, hiszen az abszolút rangsorban a magyar páros a második helyet szerezte meg, míg saját kategóriájukban - végig magabiztosan vezetve - elsőként értek célba. A koronát az utolsó gyorsaságin tették fel a teljesítményükre, amikor is sikerült mindenkit, még a későbbi győztes német párost is, maguk mögé utasítaniuk.

- Vétettünk ugyan pár apróbb hibát, ám ha ezeket megspóroltuk volna, akkor sem előzhettük volna meg a győztes német duót, amely nem csupán a helyismerete, hanem kiemelkedő teljesítménye miatt is megérdemelten nyerte meg a futamot - értékelt a versenyt követően Érdi Tibor, aki elmondta, az autó végig tökéletesen működött. Hozzátette: „Nem csalódtunk a Subaruban, sőt azt mondhatom, jobban is éreztem magam benne, mint egy Mitsubishiben.”

 

 

A magyar páros teljesítményével az autót biztosító német csapat is elégedett volt. „Nagyon tetszett a verseny hangulata, és annak is örülök, hogy sikerült hamar összecsiszolódnunk Kerék Istvánnal. Sok élménnyel, tapasztalattal, no és egy újabb kupával térhetünk haza. Köszönjük a támogatóinknak, hogy jelenlétükkel is megtiszteltek minket” - zárta a futamot követően villámértékelését Érdi Tibor.

 

Érdi Rallye Team - Deutschland, Schwalmtal-Storndorf

 
Német rali - befejezés

A végén közbeszólt a technika

 

Érdiéknek fel kellett adniuk „életük versenyét”


A német rali utolsó versenynapjának komoly bizakodással vághatott neki az Érdi Rallye Team párosa, hiszen az ifjabb Érdi Tibor – Táborszki Attila duó szombaton jelentősen javított korábbi helyezésén, és a kategória harmadik helyéről, abszolút rangsorban pedig 22.-ként kezdhette meg az utolsó szakaszokat, amelyek között két 30 kilométeres gyorsasági is akadt.

„Minden esélyünk megvolt arra, hogy megtartsuk kategóriánkban a harmadik helyet, hiszen megnyugtató előnnyel vezettünk a mögöttünk lévő párossal szemben” - mondta Érdi Tibor hozzátéve, amennyiben sikerült volna megkapaszkodniuk a dobogó legalsó fokán, azzal a privát csapatok  versenyében megszerezhették volna az első helyet.

Ám ami elromolhat, az el is romlik – idézte a pilóta Murphy törvényét, utalva arra, hogy kétnapos kifogástalan működést követően a vasárnapi első gyorsaságin rakoncátlankodni kezdett a Mitsubishi váltója. Először még úgy tűnt, a magyar páros talán végigérhet a pályákon, legfeljebb a harmadik helytől kell elbúcsúzniuk. Ám a második 30 km-es gyorsasági szakaszon 12 kilométer megtétele után a duó kénytelen volt szembesülni a ténnyel: az autó mozgásképtelenné vált.

„A hároméves vb-programunk eddigi legjobb szereplésének vetett véget a műszaki hiba, a kiemelkedő eredmény elérése helyett át kellett engednünk a dobogót azoknak az ellenfeleinknek, akikkel addig kőkemény küzdelmet vívtunk, és akiket a verseny nagyobb része alatt sikerült magunk mögött tartanunk – értékelte a kialakult helyzetet Érdi Tibor, megjegyezve azt a tényt, hogy a páros által abszolvált szakaszokon hét nemzeti bajnokból ötöt sikerült maguk mögé utasítaniuk.

Az idén véget ér az Érdi Rallye Team  hároméves világbajnoki programja, amelyből már csak egyetlen viadal, a novemberi spanyolországi futam van hátra. A pilóta elmondta: „A spanyol eredmény tükrében döntünk majd támogatóinkkal közösen a következő időszak feladatairól. Németországból – ahol sikerült kivívnunk a vetélytársaink tiszteletét – emelt fővel távozhattunk. Komoly várakozással tekintünk a novemberi folytatás elé.”

 
Német rali - második nap

Más dimenzióban autóztak

 

Érdiék életükben először nyertek vb-futamon gyorsaságit


A szombati versenynapot követően jelentősen előrelépett a pénteki pozíciójához képest az Érdi Rallye Team versenyzőpárosa a német ralin: az ifjabb Érdi Tibor – Táborszki Attila duó kategóriájában a harmadik, abszolút rangsorban pedig a 22. helyről várja a vasárnapi folytatást.

„A várakozásainknál is jobban alakult a pénteki versenynapunk, hiszen rögtön az első gyorsaságin – amelyen 26 kilométert kellett megtennünk szakadó esőben – a kategóriánkban a legjobb időt autóztuk, ami a hároméves világbajnoki szereplésünk során korábban még egyszer sem sikerült” - értékelte a második napi eseményeket Érdi Tibor.

A pilóta szerint a páros élvezte a pénteki nap valamennyi versenykilométerét, amiben jelentős szerepet játszott az a tény, hogy a 165 kilométeres száguldás során a Mitsubishi végig tökéletesen működött. A csapat bízik benne, hogy a Topp Cars által kiválóan felkészített autó egészen a vasárnapi célig megtartja az eddigi formáját.

Érdi Tibor büszke rá, hogy egy nagyon kemény mezőnyben sikerült dobogós helyre kapaszkodniuk, hiszen a kategóriájukban hét különböző országnak a nemzeti bajnokai szerepelnek.

„Mindenképpen dobogón szeretnénk végezni vasárnap, úgy érezzük, hogy ehhez az összes feltétel adott. Az eddigi vb-szereplésünket tekintve a szombati napon egy másik dimenzióban autóztunk. Ezt szeretnénk folytatni” - mondta a pilóta.

 

 
Német rali - első nap

Eddig minden szép és jó

 

Érdiék az ötödik helyről várják a folytatást


Túl van az első versenynapon az idei német ralin az Érdi Rallye Team párosa. Az ifjabb Érdi Tibor -Táborszki Attila duó egymás után harmadszor vesz részt a rali világbajnokság németországi viadalán.

A pilóta a pénteki napot követően úgy nyilatkozott: az éles szituációban eleinte érződött a helyszíni tesztlehetőség hiánya. „Odahaza a pécsi teszten azt éreztem, sikerült hamar visszaszoknom az aszfaltos pályákhoz, de a versenykörülmények között kiderült, jobb lett volna csütörtökön is próbálgatni a beállításokat. Erre sajnos nem volt lehetőségünk, mivel egy baleset miatt a szervezők törölték a csütörtöki tesztet. Ebből következően a pénteki első gyorsaságin tudtuk csak élesben kipróbálni az autót, ami meg is látszott az időeredményünkön” - közölte Érdi Tibor.

A második gyorsasági szakasztól kezdve azonban a páros felgyorsult: nem vétettek vezetői hibát, de kegyes volt hozzájuk a technika is. A pilóta és navigátora úgy érzik, az itinerük jobb, mint valaha, ami komoly szerepet játszik abban, hogy egyelőre nagyon élvezik a versenyt. A csapat elégedett az első nap eredményével, amely szerint a fiúk az abszolút értékelésben a 31., saját kategóriájukban pedig az 5. helyen állnak.

A szombati folytatásról szólva Érdi Tibor elmondta, nehéz nap vár rájuk, hiszen összesen 165 kilométer gyorsaságit kell teljesíteniük, köztük egy csúcshosszúságú 47 kilométeres szakaszt. „Magabiztosan állunk a rajthoz, bízunk a technikában. Szeretnénk  folytatni amit elkezdtünk, hogy igazolhassuk: az a sok energia, amit a hároméves vb-programba fektettünk, nem volt hiábavaló” - mondta a pilóta.

 

 

 
Német előzetes

Döntött a csapat a versenyautó terén és a jól bevált EVO IX.-es Mitsubishi mellett tette le a voksát, a szerelhetőség és a kiforrottság miatt. A csapat nem ismeretlen, ismét a Topp Cars Team-től béreljük a versenyautót. Augusztus 14.-én Pécsen teszteltünk a Hetvehelyi gyorsasági egyik részén. Mivel a csapatnak megvoltak a tavalyi németországi beállítások, azokat kértük a tesztre. Az autó jól viselkedett én is gyorsan alkalmazkodtam a körülményekhez, amin meg is lepődtem, hiszen egy éve nem versenyeztem Evo IX.-sel aszfalton. Idén biztosabb nehezebb dolgunk lesz, mint a tavalyi versenyen volt, mert a rendezők P WRC futamnak is helyt adnak, illetve az összes pálya új nyomvonalon kerül megrendezésre. Célunk a dobogóra felállni, ami annak tükrében, hogy 5 ország bajnokai indulnak kicsit merész, de mi már harmadik alkalommal térünk vissza Németországba, így talán nem megvalósíthatatlan cél. Bízunk benne, hogy idén is, mint az előző években sok magyar zászlót és szurkolót látunk a pálya szélén és a szervizben, ahol várunk minden magyar drukkert sok szeretettel.

 
Érdi Tibor a neten keres magának versenyautót

 Az augusztusi Német-ralin új kocsival szeretne dobogós helyezést 

Egy hónap múlva a németországi rali-vb-futamon indul ifjabb Érdi Tibor(30). Bármilyen furcsa, a pilóta még nem tudja milyen autóval száguld majd a versenyen. Most az internet segítségével keres magának bérbe vehető kocsit és kiszolgáló csapatot...

Teszt. Érdiék legutóbb egy lengyel csapat autóját tesztelték
„A nem gyári istállók versenyzői között megszokott, hogy autót bérelnek egy-egy futamra vagy szezonra – mesélte Érdi, aki a hazai versenyek helyett már harmadik esztendeje indul vébéfutamokon. – A márciusi Mexikó-ralin egy olasz cég biztosított számunkra egy Mitsubishi Lancer EVO X-est, illetve ők adták a szerelőcsapatot is. Bár összetettben tizenötödikek, kategóriánkban pedig ötödikek lettünk, nem voltunk teljesen elégedettek a szolgáltatásukkal, ezért keresünk most új gépet."

Akárcsak egy átlagos autóvásárló, Érdi is az internet segítségével böngész a lehetőségek között az erre szakosodott honlapokon.

„Egy lengyel csapat EVO X-ese és egy magyar EVO IX-ese volt számunkra legkedvezőbb az ajánlatok között – mondta a pilóta. – Rövid e-mailes egyeztetés után a közelmúltben ki is utaztunk, teszteltük a lengyelek autóját. Biztató volt a próba, de lehet, hogy mégis az EVO IX-est választjuk, tapasztalatunk szerint azt sokkal gyorsabb és egyszerűbb szervizelni, amely fontos szempont, hiszen egy-egy versenyen bármi előfordulhat. Az biztos, rövidesen döntenünk kell."

Keresgél. A neten válogat az ajánlatok között Érdi (jobbra)

Érdi számára rendkívül fontos az augusztus végi Német-rali. Tavaly saját kategóriájában (PWRC) második volt, amikor kiesett, s idén is a dobogót veszi célba.

„A német futamon már harmadik alkalommal indulunk. Remek a verseny hangulata, nagyon szeretik a szurkolók és az indulók is – mondta a Táborszki Attilával (40) induló pilóta. – Szeretnénk dobogóra állni, ez nagy lökést adna nekünk, s még elszántabban várhatnánk a harmadik idei vb-futamunkat, az évzáró Katalán-ralit."

 
«ElsőElőző12345678910KövetkezőUtolsó»

Oldal 10 / 33