Következő esemény:
Barum Rallye Zlín
 
  • Érdi
  • Érdi
  • Érdi
  • Érdi
  • Érdi
  • Érdi
 
 
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator

Látogatóink örömére honlapunk megújult, de a galéria és a videótár jelenleg még feltöltés alatt áll

 

Soron következő eseményeink:

-

 

Scorpion games

Pályafutás

1999-2000LADA 1500 cm3Széria egyben az

Médiamegjelenések

Csapatunk elismertségét jelzi, hogy évről évre megjelennek cikkek és leírások rólunk. Az alábbiakban évekre bontva megtekintheti a kivágott és digitalizált cikkeket.

http://www.erdirallye.hu/portal/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/42730601_bemut.jpg http://www.erdirallye.hu/portal/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/95716802_palya.jpg http://www.erdirallye.hu/portal/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/74961103_tamogat.jpg http://www.erdirallye.hu/portal/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/72592004_media.jpg
/portal/index.php?option=com_content&view=article&id=13 /portal/index.php?option=com_content&view=article&id=18 /portal/index.php?option=com_content&view=article&id=14 /portal/index.php?option=com_content&view=article&id=15
  • 0
  • 1
  • 2
  • 3
50. Geko Ypres Rallye Belgium ERC

Minden jó, ha jó a vége.

 

 

Az Érdi Rallye Team párosa az előkelő kategória 3. helyen és abszolút 12. helyén fejezték be a Belga Európa Bajnoki futam, azaz az ERC ötödik futamát.

ifj. Érdi Tibor:

Péntek:

„Szeszélyes időjárásban és egy kellemetlen szituációval kezdődött számunkra életünk első Ypress Rallye-ja. A számunkra szokatlan időjárás, nagyon fárasztóvá és kimerülté tett minket a pálya bejárás során. Lankadt a figyelmünk és nagyon nehéz volt koncentrálni a számtalan bekötőúttal és kereszteződéssel tűzdelt pályákon, de azt hiszem ezt a feladatot elég jól megoldottuk. A csütörtök esti shakedownra készülve, még a pályák felírása közben jött a hír, hogy nem fogadták el az autónk bukócsövének homológ lapját, az FIA ellenőrei, így nem indulhatunk a shakedownon és a versenyen is csak akkor, ha az eredeti papírt mutatjuk be. Hosszas matekolás után, a Topp-Cars megoldotta a problémát és péntek reggel 8 órakor már belga földön volt a papír. Ezt be is mutattuk, de sajnos csak délután 3 órára született döntés, hogy elrajtolhatunk. Közben megejtettünk egy privát tesztet, melyet belga barátainknak köszönhettünk. Egy rövid kis szakaszt zártunk le, ahol tudtam menni egy kicsit az autóval. Sajnos tesztnek nem nevezhetném, mert igazán be sem tudtam lakni az autót. Egy kicsit stresszesen, délután 5 óra környékén már haladtunk az első gyorsasági felé, ahol idegesen, nyugtalanul vezettem végig, ez meg is látszott az időnkön, de úgy gondolom, hogy a második gyorsasági szakasztól elég jól magunkra találtunk és tudtuk a saját tempónkat autózni. Mint említettem, most vagyunk először Belgiumban, a pályák és a légkör teljesen új számunkra. Ha így összegszem az egész napunkat, akkor annak ellenére, hogy nem a legjobb itinert kaptuk meg a rendezőktől, és hogy nem zökkenőmentesen indult a verseny számunkra, volt egy lassú defektünk és két felnit is tönkre tettünk a nagy patkáknak köszönhetően. Úgy gondolom kimagasló teljesítmény a dobogó képzeletbeli 3.helyén állni a kategóriánkban. Mindezt úgy, hogy a helyi belga srác megy elől, a kategóriában a második helyről pedig egy honfitársunk várja a folytatást.

A mai nap elég kemény volt, hiszen 7 gyorsaságit tudunk magunk mögött, úgy hogy 5 órakor ültünk autóba és most kerültünk ágyba (01:40)

Szombaton még 13 gyorsasági vár ránk, egy olyan komoly nap következik, ami még a világbajnokságban sem megszokott, 200 gyorsasági kilométert kell teljesítenünk. Mi készen állunk, kicsit javítunk a fék távjainkon, mert ez a verseny erről szól..

Szombat:

Reggel nem csörgött korán az óra, de nem is lett volna fair, mert a pénteki versenynap végén éjfél után kerültünk ágyba. Arról nem is beszélve, hogy egy olyan szombat következett, amit nem nevezhetünk mindennapinak, hiszen 13 gyorsasági 200 versenykilométer állt előttünk. Hogy ez mit is takar!?…Nagyon egyszerű, reggel 10 órakor beülsz az autóba és este 23-kor szállsz ki belőle úgy, hogy közben szinte le sem tudod venni a sisakot, mert alig van etap. Szenzációsak voltak a belga szervezők, rugalmas lendületes versenyt hoztak össze, ami remek pályákon zajlott, de nagyon nehéz volt így elsőre!

Úgy álltunk neki ennek a napnak, hogy még van majdnem két komplett Magyar Bajnoki futam így még bármi is lehet, szóval hajrá nem lazsálunk, elvégre versenyezni jöttünk. Egy belga vezette a kategóriánkat, de már egy fényévvel, nem magyarázom, mert otthon volt a srác, szó szerint, hisz Yper-i. A második helyen pedig egy honfitársunk Subaruja, amit mi követtünk. Kicsit talán lazábban fogtuk fel a második napi kezdést, hiszen az első nap maga a verseny rendezője hívta fel a figyelmünket arra, hogy itt, aki először jár, az könnyen felborul, ha siet, ezért arra kért, hogy vegyük óvatosra a figurát, úgy okosan tovább érünk. A méterszámlálónk tönkre ment még az első napon, és ezen állapotát sajnos megtartotta a másodikra is, ugyan is a nyáklap égett szét még a teszten. Attila így nem tudott tájékozódni, pedig többet ment már hátra felé versenyautóval, mint más előre, nem sok tapasztaltabb navigátor van nála a szakmában, de ebbe neki is beletört a bicskája, ennyi kereszt utat, mint itt, szinte hihetetlen, volt, hogy 100 m-en belül 3 kereszteződés szó szerint azt sem tudtuk Tripmaster (fedélzeti computer) nélkül, hogy merre vagyunk. Ez még hagyján, hiszen ennek a hibának köszönhetően azt sem tudtuk, hogy mennyi üzemanyagunk van, de még azt sem, hogy mennyivel megyünk. Kicsit nehezen, de megoldottuk a problémákat, és tettük a dolgunkat.

Nagyon jól éreztük magunkat az autóban, csak egészséges verseny hibákat vétettünk, túlcsúsztunk, megforogtunk, na meg ezek a nagy tövek, mert ugye itt annyira le kellett vágni a kanyarokat, hogy az sem mindennapi. Sajnos egy folyamatos önindító probléma is próbált minket hátráltatni, de ez az eredményünkbe nem szólt bele, csak az autót nem tudtuk egy fél napig leállítani!

Este 22:30-kor értünk be a szervizbe, talán addig nem is mertünk örülni, hiszen Görögországban nem úgy volt, ahogy szerettük volna. De ezúttal megtört a jég, hiszen hosszú idő után újra a dobogón állhattunk, és mint már említettem nekünk ez felért egy győzelemmel! A bronzérem egy ERC futamon, azt gondolom nem rossz eredmény. Az előttünk végző Hadik – Kertész párosnak pedig szeretnék gratulálni a második helyhez. Az, hogy a Belga bajnok, és az ERC-t vezető Ukrán páros is mögöttünk végzett az már csak hab a tortán!

Jön a nyári szünet, pihenünk, és közben természetesen a következő versenyre készülünk. Nem hitegetünk senkit, de ilyenkor sok a kérdés, amire itt a válasz: Szeretnénk menni a Cipruson, de úgy néz ki, hogy a Korzika a realitás!"

 

Összefoglaló videó:

 

2014. Geko Ypres Rallye 2014

 

 

 
Acropolis videó

Alább megtekinthető az Acropolis Rally összefoglaló videója:

 

Érdi Rallye Team - Acropolis Rally 2014

 

 

 

 

 
Acropolis

Rajt - Cél győzelem Görögországban......vagy mégsem???

 

 

Az aszfalton minden rendben volt, murván visszavettünk a tempóból óvatosan kezdtünk, de két gyorsasági után már az is rendben volt, és jöttek is az idők szépen....aztán megnyertük a versenyt...54 mp-el az Ukrán Pushkar-Mishyn páros előtt....!!! Már mindenki örült, de aztán jött a dráma, de még mekkora... Utoljára ezt vagy ehhez hasonlót 1998-ban a Brit Rallye-n Carlos Sainz élt át....most már mi is tudjuk milyen volt ez a spanyol világbajnoknak.


Remekül ment a felkészülés az Acropolis Rallyra, szenzációs idő volt a verseny egész hetében, hiszen a 20 fok napsütés talán a legjobb idő egy rallye versenyhez. Úgy gondolom jól sikerült az itinerünk is, szinte semmi hibát nem találtam benne. Pénteken, mikor a Shakedownon beszálltunk az autóba, ami aszfalton zajlott, nagy mosoly kerekedett az arcomra, hiszen egy remek autót hozott nekünk a Topp Cars és ezt ezúton is szeretném megköszönni Topp Zoliéknak. A gumikkal még mindig nem voltunk megelégedve, hiszen nem nagyon akartunk kibékülni ezzel az ERC szabvánnyal. Feltettük a közép keményet, mert a kemény az olyan volt, mint a műanyag, és alig lehetett vele megállni, nem ám befordulni, és az üzemi hőfokot sem sikerült elérnünk. Ezután jött a másik meglepetés gumi téren hiszen a bemelegítésen használt közép kemény meglepően jól fogott, viszont nem volt nagy időkülönbség a keményhez képest, azonban a közép kemény 8 km-alatt teljesen elfogyott és így esélytelen volt arra, hogy másnap 3 gyorsot kibírjon.


Az első versenynap: szombaton aszfalton:

Reggel kémleltük az eget, volt némi fenntartásunk, de ez hamar elszállt. Az első gyors rajtja után 3 km-el már meg is lepett a gumi, egy gyors balosból jöttünk ki, aminek a közepét már fékezni kellett, mivel utána 50 méterre egy jobb visszafordító következett, amikor ráléptem a fékre, már el is indult a hátulja és azonnal átfordult, így sikerült háttal érkezni a jobbosba, ahol az autó jobb hátuljával kaptuk el a szalag korlátot. Sokat nem időztünk itt, hiszen raktam az 1-et és már mentünk is tovább. A beíróban tudatosult bennem, hogy ha a malőr ellenére is 1,5 mp-el nyertük a gyorsot, akkor talán nagy baj nem lehet, annak ellenére, hogy úgy csúszott a gumi, szinte murva feelingje volt az aszfaltos pályáknak is.

A nap hátralévő 5 gyorsaságijából mind az ötöt megnyertük, ami azt jelentette, hogy az első nap végén minden gyorsaságit megnyerve 1:01:6-el vezettük, a kategóriánkat és abszolútban 14.-helyen álltunk.

A nap végén az esti szervizben, jött a következő pozitív élményünk, hiszen éppen, hogy beértünk és már jött is az Eurosport embere és közölte, hogy szeretne betenni egy belső kamerát a második napra. Örültem neki, főleg amit ez után mondott, nem csak azért, mert vezetjük a kategóriát, hanem mert úgy gondolják kiérdemeljük a közönség kedvenc címet is. Videósunknak Cseh Gabikának sikerült egy olyan felvételt készíteni rólunk, ami nagyon megtetszett az Eurosportnak és már vitték is Gabikát a sajtóirodára, mondván, hogy ez a felvétel márpedig kell nekik. A felvétel bekerült az Eurosport összefoglalójába.

/A linkre kattintva, vagy azt bemásolva az említett felvétel 13:52-nél látható /

https://www.youtube.com/watch?v=U8NZOHKoyRY

Itt is itt vagyunk 6:38-tól.

https://www.youtube.com/watch?v=5fANfFCb9zY


Második nap, vasárnap murván:

Kicsit aggódtam, mert régen mentünk már murván /2011.-ben/ és az R4-es kittel meg még egyáltalán nem. Az első gyors végén nem annyira örültünk, mert a kategória elejétől 20 mp felett kaptunk, és ez a második gyorson is igaz volt sajnos. Igazából úgy fogtuk fel, hogy ez a 40-km elegendő volt murva tesztnek, azután már javultunk is a második körre. Példának okáért volt olyan gyors, amin 45 mp-et javítottunk. Az utolsó gyorsaságira maradt a döntés, hiszen az első napi 1 perces előnyünket sikerült ledolgoznia az ukrán Pushkárnak 3.9 mp-re,úgy gondoltam nem megyek életre halálra, jobb egy biztos második hely, mint egy nullás verseny. A rajt után jól éreztem magamat minden rendben volt, 16 km már nem lehet a világ. Aztán 4 km-el a vége előtt jött egy kattanás a bal hátsó keréktől, azt hittük defekt, de nyomtuk tovább gondoltuk innen már kimegyünk. A beíróban az Eurosportos emberrel kezdtem el beszélni és mondtam neki, hogy "tudom defektünk van" erre ő, hogy "nem - nem" nem áll jól a hátsó kerék, megy minden felé, de defekt nincs inkább futómű probléma. Közben az is kiderült, hogy az ukrán ellenfél a győzelem vagy halál filozófiát választotta, és kapott egy defektet, ezzel együtt tőlünk pedig 54 mp-et. A Cseh srác pedig annyira le volt maradva a harmadik helyen, hogy nem tudott elénk kerülni, mi pedig a futómű probléma ellenére csak 8 mp-et rontottunk az előző körben mért időnkhöz. Így a versenyt megnyertük. Gondoltuk irány a szerviz és a dobogó, a sérült futómű ellenére is bemegyünk. És itt olyan dolog történt, amit ha elmesélek el sem hisztek, ha leírom is érthetetlen és akár mennyire is akarok hazudni sem lenne igaz!!! De megtörtént.

Mentünk a beírótól 50 métert, gondoltam félre állok és megnézem, azért mi is van a hátsó kerékkel, nagyon szűk volt az út ott meg sem tudtam volna állni. Éppen, hogy kinéztem magamnak a helyet ahová félre állok, jött egy másik kattanás, ami ezúttal a bal első keréktől jött és azonnal irányíthatatlanná vált az autó. Kiugrottunk Attival és felmértük a helyzetünket, közben hívtam a csapatot és a szervizparkot, mindenki üvöltött, hogy gratulál, de én közöltem velük, hogy nyugalom még nincs vége, eltört a kormányösszekötőnk nem is értem az egészet, komolyan ez nem lehet igaz, alig gurultunk 30km/h-val és pont ott pont, akkor kellett beadnia a kulcsot. Ez egy rémálom volt.

Megpróbáltam megjavítani, össze kötegelni valahogy, de nem sikerült sajnos, aztán nem sokkal később jött egy görög páros, akik adtak egy kormányösszekötőt, de az már mindegy is volt, mert az időnket már régen kikéstük. Sajnos csak a két jobb oldali kerék volt szalonképes, és össze vissza ment az autó az úton, ha leveszem az egyik kereket akkor abszolút tönkre tettük volna az autót, ráadásul balszerencsénkre erre a 22 km-es etapra volt a legrövidebb etap idő, és egy szerpentinnel kezdődött és utána át kellett menni Loutraki városán, ami nagyon szűk volt.

Nem találgatok, nem beszélek félre. Nyerni mentünk Görögországba és nyertünk is...a pályán....IGEN ott mi voltunk a leggyorsabbak, az ami utána történt az csak egy mese ami egy álmot tett tönkre!!!

Köszönöm a családomnak, hogy mellettem voltak végig, a csapatnak a tökéletes autót..és a hazai szurkolóknak a sok- sok sms-t támogatást, amit itthonról kaptam.

Köszönöm a családomnak, hogy mellettem voltak végig, a csapatnak a tökéletes autót..és a hazai szurkolóknak a sok- sok sms-t támogatást, amit itthonról kaptam.

Legközelebb meglesz az, mert már megérdemeljük!

 

További képek

 
A123 Teszt Rallye Orfű

Alább megtekinthető az orfűi A123 Teszt Rallye-ról készült videó:

 

Érdi Rallye Team - A123 Teszt Rallye 2014 Orfű

 

 

 

 

 
Interjú

Alább megtekinthető Érdi Tiborral készített interjú Orfűről:

 

ifj. Érdi Tibor - Pikó Zsuzsi interjú

 

 

 
Acropolis EB

Orfűvel készülünk az Acropolis EB-re

 

 

Janner rallye után, tovább böngészve a versenynaptárt egy igen érdekes versenyt fedeztünk fel! A Görögök Világbajnoki futam nélkül maradtak erre az évre és így idén ERC-t rendeznek. Érdekessége a futamnak, hogy első nap aszfalton kell majd versenyeznünk a második nap pedig murván. Ez egy új kihívás, mert vegyes talajon utoljára 2001-ben mentem így, még a Ladával. :)


ifj Érdi Tibor:

Mivel a Görög verseny első napja aszfalt, így nekünk nagyon kézen fekvő az orfűi Rally sprint, ami a Topp Cars-nak is hazai pálya, ráadásul pont annyi kilométert szoktunk tesztelni a versenyek előtt, ami az orfűi sprint össztávja ez a 36 km. Két héttel az EB előtt azt, hiszem ez maximálisan megfelel nekünk, és így ezen fogunk élesben tesztelni! Mondhatom az, hogy így hosszú idők után először a szilveszter rallyn kívül Magyar futamon is indulunk.

Acropolison, én úgy gondolom, hogy első nap fogok megpróbálni gyorsabban átmenni a pályákon, ami mindenkinek új lesz még talán maguknak a rendezőknek is, hiszen az aszfalt nekem közelebb áll a szívemhez és megpróbálunk minél nagyobb előnyt kiharcolni a másnapi murvára, ahol, ha lehet, akkor inkább szeretnénk vigyázni az autóra, mindemellett bízom még az újdonság varázsában az új pályákban, így talán minden adott egy jó szereplésre.

Jól megszokott navigátorommal Táborszki Attival megyek. Zsiros Gabival már a Janner előtt is megbeszéltünk, hogy mi Attilával tervezünk, tehát minden megy tovább az eredeti tervek szerint.

Az autó sem lesz új, hiszen azzal a Topp Zoli féle Mitsubishi EVO IX. megyünk, amivel tavaly Németországban is indultunk, ott sajnos sikerült összetörni. Ez az autó annyira jó volt ott, hogy tudtuk vele vezetni a kategóriánkat egy VB futamon. Jó kis könnyű autó egy kiváló futóművel az eddigi legjobb "N"-es Mitsu amit vezettem. Véleményem szerint az autót ismerjük, bár most belekerült az R4-es kit, amitől még ütőképesebb lehet majd. Attival rendben vagyunk, remélem tudunk egy jó itinert is írni és, mint ahogy már említettem gyorsan menni az első nap az aszfalton, hogy másnap ne kelljen más porát szívni:)

 
«ElsőElőző12345678910KövetkezőUtolsó»

Oldal 8 / 33