Következő esemény:
Barum Rallye Zlín
 
  • Érdi
  • Érdi
  • Érdi
  • Érdi
  • Érdi
  • Érdi
 
 
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator

Látogatóink örömére honlapunk megújult, de a galéria és a videótár jelenleg még feltöltés alatt áll

 

Soron következő eseményeink:

-

 

Scorpion games

Pályafutás

1999-2000LADA 1500 cm3Széria egyben az

Médiamegjelenések

Csapatunk elismertségét jelzi, hogy évről évre megjelennek cikkek és leírások rólunk. Az alábbiakban évekre bontva megtekintheti a kivágott és digitalizált cikkeket.

http://www.erdirallye.hu/portal/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/42730601_bemut.jpg http://www.erdirallye.hu/portal/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/95716802_palya.jpg http://www.erdirallye.hu/portal/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/74961103_tamogat.jpg http://www.erdirallye.hu/portal/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/72592004_media.jpg
/portal/index.php?option=com_content&view=article&id=13 /portal/index.php?option=com_content&view=article&id=18 /portal/index.php?option=com_content&view=article&id=14 /portal/index.php?option=com_content&view=article&id=15
  • 0
  • 1
  • 2
  • 3
Megpróbálunk összeszokni

Megpróbálunk összeszokni

Több mint száz versenyzőpárosból álló mezőny és nézők ezrei gyűltek össze San Marinóban, hogy részt vegyenek a hétvégén megrendezésre kerülő 13. Rally Legenden. Nagy nevekkel, szinte mindenféle típusú versenyautóval és látványosan kialakított gyorsasági szakaszokkal várja a rendezvény a kilátogató közönséget. 

 

 

Az Érdi-Patkó kettős számára is a pályákkal való ismerkedésről, illetve a visszarázódásról szólt a szerdai és a csütörtöki nap. Két gyorsasági szakasz felírása közben pedig elintézték a „papírmunkát” az adminisztratív, majd a technikai átvételen, „személyre szabták” a versenyautót. Pénteken reggel részt vesznek majd a shakedown-on, ahol számukra az autóval való összeszokás lesz az elsődleges cél. 

Érdi Tibor: „Össze sem hasonlíthatóak a gyorsasági szakaszok a jól megszokott, magyar pályákkal, az utak vonalvezetése mindenféle szabályszerűséget kerül. Egy gyorson belül is nagy szintkülönbségek vannak, óriási törésekkel a kanyarokban. Különböző „típusú” pályákat kellett feldolgoznunk, van keskeny, szűk gyorsasági, széles, osztott pályán kijelölt és szlalom jellegű is. Mindegyiken kétszer mehettünk, egyszer felírtuk, a következő körben javítottunk, ahol még kellett, kíváncsi vagyok, ebből hogy sikerül abszolválni a versenyt. Nem tudok kiemelni olyan gyorsot, ami kimondottan a favoritom lenne, inkább adott részek tetszenek. Furcsa volt újra itinert írni, ráadásul nem csak magára az útra kellett koncentrálni, hanem arra is, hogy itt-ott például mekkora fa lóg be. Szerintem sok helyen improvizálni kell majd. Az autóval kapcsolatos ismereteim igen hiányosak, hiszen még nem mentem vele, majd a holnapi shakedown-on fogom kipróbálni. A Celica az a típusú autó, amit ütni -vágni kell, de mi inkább csak barátkozni fogunk.”

 

  

 

Patkó Gergő: „A Celicáról csak a bérbeadótól, meg természetesen Tibortól volt információm, és most már tényleg nagyon kíváncsi vagyok, milyen lesz vele versenyezni, hogyan viselkedik a kanyarokban. Új típusú szakaszokkal ismerkedhettem meg, sok új információt kaptam. A szervizparknál kijelölt Legend nevű gyorsot nagyon várom, látványos, gyors, lehet rajta keresztbe menni. Talán ez passzol a legjobban ahhoz a stílushoz, ahogy Tibi bá'-t én annak idején láttam versenyezni.”

 

 

Az Érdi Rallye Team együttműködő partnerei:

Poli Computer, Taxi 4, LISS, Cedrus, Agruniver Holding, Aloha, Blueinit, Fer-Vill, Sicam, SHX, DWO, CrewPrint , Oxigas, Jobcenter, Royal Pub Tatabánya, Travel4You, D-Line Data Kft.

 

 
Magyar legenda a Rally Legend-en

Magyar legenda a Rally Legend-en

2015. október 8. és 11. között rendezik meg az év egyik leglátványosabb és legrangosabb nemzetközi versenyét, a Rally Legend-et. A több tízezer nézőt vonzó futamnak az olasz mini állam, San Marino ad otthont, ahol legendás versenyzőkkel és versenyautókkal találkozhat a közönség. A több mint egy évtizedes múlttal rendelkező megmérettetés nevezési listáin olyan nevekkel találkozhattunk már, mint Juha Kankunnen, Gigi Galli, Carlos Sainz, Armin Schwarz, Harri Rovanpera vagy Jari-Matti Latvala, a versenyautók között pedig megtalálható a Lancia Delta Integrale, a Lancia Stratos, az Audi Quattro, Porsche 911 vagy a Toyota Celica is. 

 

 

Az idei évben egy „régi” név is feltűnik majd a 13. Rally Legend nevezési listáján. Érdi Tibor a 60. születésnapjára kapta családjától és a szponzoroktól, hogy 13 év kihagyás után újra versenyautóba ülhet és felelevenítheti ralis élményeit egy Toyota Celica GT4 volánja mögött. Azért erre az autóra esett a választás, mert Tibi bá’ az 1998. és a 1999. évi magyar bajnokságban is ilyennel száguldott. 

Érdi Tibor: „A 2002-es év végén úgy alakult, hogy nem sikerült megfelelő mértékű támogatást szereznünk a további versenyzéshez, így 26 év aktív versenyzés után abbahagytam, és megfogadtam, többet nem ülök versenyautóba. Aztán tavasszal a születésnapomon a családom és az Érdi Rallye Team támogatói megleptek ezzel a lehetőséggel. Ugyanolyan Toyota Celica GT4-ral megyünk majd, mint amilyennel korábban versenyeztem. Akkor az az autó nagyon jól kiszolgálta a közönséget! Úgy gondolom, nem lesz nehéz visszarázódni a versenyzésbe, nincsenek fenntartásaim ezzel kapcsolatban. Elsősorban megpróbálok majd megfelelni a támogatóknak, a családnak, a navigátoromnak és kiszolgálni a közönséget, ahogy régen is tettem. Most még egyáltalán nem izgulok, lehet, hogy ez az első gyors rajtjában majd másként lesz.”

 

  

 

A jobb 1-ben Varga Pisti helyét Patkó Gergő foglalja majd el a Celicában, aki az Európa bajnoki futamokon ifjabb Érdi Tibor mellett navigál. A 13. Rally Legend egy újabb kihívást jelent Patkó Gergő számára, de egyben a fejlődés lehetőségét is tartogatja magában, hiszen az itt szerzett tapasztalatok, a versenyen megtett kilométerek – és nem utolsósorban az élmények – előnyt jelenthetnek az erc-s megmérettetéseken is.

 

 

Az Érdi Rallye Team együttműködő partnerei:

Poli Computer, Taxi 4, LISS, Cedrus, Agruniver Holding, Aloha, Blueinit, Fer-Vill, Sicam, HX, DWO, CrewPrint , Oxigas, Jobcenter, Royal Pub Tatabánya, Travel4You

 
Újabb kiesés a murván - Ciprus összefoglaló

Kategória negyedik hely a kvalifikáción

 

 Idei harmadik ERC-s megmérettetésére készült az ifj. Érdi-Patkó kettős, a bajnokság immár 8. futamán, a Cyprus Rally-n. Az írországi kiesés után Belgiumból már kategória győzelemmel tértek haza, ami jelentősen megnövelte a bajnoki pontjaik számát, és bíztak benne, hogy Ciprusról is jó élményekkel térhetnek haza.

 

A versenyt megelőzően egy hivatalos teszten kezdték meg a felkészülést, ahol végre kipróbálhatták a ciprusi csapattól bérelt Mitsubishi Lancer Evo IX-et és komoly hangsúlyt fektettek a gumik tesztelésére, hogyan is viselkedik az autó murva gumikkal az aszfalton. A bajnokság egyetlen váltakozó talajú futama komoly kihívások elé állította a párost, por és a meleg mellett a pályák váltakozó talaja és kiszámíthatatlansága miatt a versenyzőknek mérlegelniük kellett, hogy kockáztatnak vagy inkább a biztos célba érést helyezik előtérbe. 

Az ifj. Érdi-Patkó kettős az első napi rajtsorrendet meghatározó kvalifikáción megszerezte a kategória negyedik helyét. A rajthelyet illetően ezúttal nem kellett taktikázni, hiszen a MERC versenyzői előttük rajtoltak, és takarították az utat így Érdiék a negyedik rajtpozíciót választották.

Elégedetten és jó érzésekkel vágtak neki a ciprusi futamnak, hogy teljesítsék az előírt 204 versenykilométert, két napra elosztva, 8-8 gyorsasági szakaszon keresztül. A szerencsés pénteki kezdet után azonban csupán a harmadik gyorsasági szakaszig jutottak. Két gyors sikeres teljesítése után – mindkétszer a kategória hatodik idejét szerezték meg - összetettben megelőzték nagy riválisukat, a bajnoki tabella élén álló Stajfot. Már az első 15,2 kilométeres szakaszon is kalandoztak, kicsúsztak, de ott szerencsésen megúszták és mindent megtettek, hogy a hátralévő szakaszokon ledolgozzák hátrányukat. Mire belerázódtak volna a versenybe, a harmadik gyorson lecsúsztak az út mellé és csak a szerencsén múlott, hogy a versenyautó nem tetőn, hanem a kerekeire visszadőlve állt meg. Olyan mértékben sérült a Mitsubishi, hogy a csapat nem tudta vállalni a visszaállást a versenybe, a Rally2 szabályai szerint sem. 

A murván szerzett csalódás ellenére bizakodva várják a következő aszfaltos futamot, ami számukra a svájci verseny lesz.

Az Érdi Rallye Team együttműködő partnerei: 

Poli Computer, Taxi 4, LISS, Cedrus, Agruniver Holding, Aloha, Blueinit, Fer-Vill, Sicam, HX, DWO, CrewPrint , Oxigas, Jobcenter, Royal Pub Tatabánya

 

 
Kategória negyedik hely a kvalifikáción

Kategória negyedik hely a kvalifikáción

 

Kedden hivatalosan is megkezdte a felkészülést a ciprusi versenyre az ifj. Érdi – Patkó kettős, a rendező szervezésében ugyanis részt vett egy hivatalos teszten. A teszt során bebizonyosodott, hogy a ciprusi csapattól bérelt autó maximálisan jól működik és Érdiék ízelítőt kaptak abból, hogyan is viselkedik az autó murva gumikkal az aszfalton. 

 


A tesztet követően a már megszokott program várt a versenyzőpárosra, még pedig az adminisztratív és a technikai átvétel, illetve a pályabejárás. Szerdán és csütörtökön 2-2 alkalommal mehettek a gyorsasági szakaszokon, hogy feldolgozzák az ismeretlen pályákat és minél pontosabb itinert írjanak.

A pályabejárás feszített tempója után, pénteken a szabadedzés, valamint az első napi rajtsorrendet meghatározó kvalifikáció következett, ahol az ifj. Érdi – Patkó kettős a kategória 4. helyét szerezte meg, megelőzve a bajnokságban vezető párost.

A pénteki nap zárásaként Larnacában kerül megrendezésre a Cyprus Rally hivatalos megnyitója, a rajtceremónia.

ifj. Érdi Tibor: „Elég jól sikerült a kvalifikáció, kategóriában a 4. helyet szereztük meg. A szabadedzésesen az első körben aprót hibáztunk, de másodjára próbáltunk jobban odafigyelni. Kicsit állítottunk a hajtáson is, mert aszfaltra volt beállítva, így eléggé orrtolósan ment a Mitsubishi. A kvalifikáción elért eredmény szerintem elfogadható, magunk mögé utasítottuk a bajnokságban vezető és a ciprusi bajnokságban versenyző, helyi párosokat is. Más gumit választottunk, mint az ellenfeleink, fontosabbnak tartottuk, hogy már a holnapi szakaszokra koncentráljunk és azoknak megfelelő gumival menjünk. Én általában többet megyek keresztbe, de ezzel a zárt gumival, amit választottunk, eléggé behatárolt, mert csak tiszta nyomon lehet vele menni, különben borzasztóan csúszik. Mint kiderült, nincs akkora jelentősége a kvalifikáció eredményének, mert a MERC versenyzői előttünk rajtolnak, és takarítják az utat. A bérbeadó elégedett velünk, jó érzéssel állunk a holnapi nap elébe. Nincs igazán taktikánk a szombatra, majd az első kör után végiggondoljuk, változtatunk-e valamit a versenyzésen.”

Érdi Tibor, csapatvezető: „Nagy múltú, és komoly kihívásokkal teli versenynek nézünk elébe. azt gondolom, nagyon jól felkészített autót kaptunk, és a mai kvalifikáción sikerült egy elég jó eredményt elérnünk, bár mi zárt gumit választottunk, szemben az ellenfeleinkkel, próbáltunk már a szombati gyorsokra készülni.”

Az Érdi Rallye Team együttműködő partnerei: 

Poli Computer, Taxi 4, LISS, Cedrus, Agruniver Holding, Aloha, Blueinit, Fer-Vill, Sicam, HX, DWO, CrewPrint , Oxigas, Jobcenter, Royal Pub Tatabánya

További képek megtekintéséhez kattints ide >> 

 
Újabb kihívás előtt az ifj. Érdi – Patkó páros

Újabb kihívás előtt az ifj. Érdi - Patkó páros

 

Idei harmadik ERC-s megmérettetésére készül az ifj. Érdi-Patkó-Mitsubishi-trió, szeptember utolsó hétvégéjén kerül ugyanis megrendezésre a bajnokság soron következő, immár 8. futama, a Cyprus Rally. Az írországi, valamint a belga szereplés után Cipruson újra versenybe száll a magyar páros, hogy tovább gyarapítsa bajnoki pontjait.

 


A Cyprus Rally egyik érdekessége, hogy az egyetlen olyan futam a bajnokságban, ami vegyes talajon zajlik, komoly kihívás elé állítva ezzel a mezőnyt, hiszen az aszfaltos részeket is murva gumikkal kell teljesíteni. A verseny másik érdekessége, hogy a ciprusi-görög területek mellett, török részeken is átvezetnek majd a gyorsasági szakaszok.

Az ifj. Érdi – Patkó kettősnek nemcsak a váltakozó talajú pályák lesznek ismeretlenek, hanem a versenyautó is, amellyel rajthoz állnak. Bár maradnak a megszokott típusnál, ezúttal nem a jól bevált Mitsubishi Evo X-zel, hanem egy ciprusi csapattól bérelt Evo IX-sel teljesítik majd az előírt gyorsasági szakaszokat.  Hogy jobban megszokják az új autót, a hétvégét megelőzően sort kerítettek egy hivatalos tesztre is, ahol bebizonyosodott, egy igen jól felkészített autóval versenyezhetnek majd a hétvége során.

A Belgiumban elért kategória győzelemmel az ifj. Érdi-Patkó páros jelentősen megnövelte a bajnoki pontjai számát, jelenleg a tabella ötödik helyéről várják a folytatást. Cipruson elsősorban a biztonságos célba érés lebeg a szemük előtt, azért nem titkolt céljuk, hogy – hasonlóan a belga versenyhez – újabb problémamentes és sikeres versenyt zárjanak vasárnap délután.

Pénteken a kvalifikációval veszi kezdetét a Cyprus Rally, szombaton és vasárnap pedig 8-8 gyorsasági szakasz vár a mezőnyre, hogy felvegyék a harcot a másodpercekkel és az ellenfelekkel.

ifj. Érdi Tibor: „Bérautóval fogjuk teljesíteni a ciprusi versenyt, ezért kedd délelőtt a rendező szervezésében részt vettünk egy teszten, ahol kiderült, tényleg egy maximálisan jól felkészített autót kaptunk. A legfontosabb azonban még sem az autó – kirívóan nagy különbség nincs a másikhoz képest -, hanem a gumik tesztelése volt. Eddig nem volt tapasztalatom, milyen is aszfalton murva gumikkal menni. A verseny taktikáját illetően talán a legfontosabb az lesz, hogy ésszel vegyük a féktávokat és beosszuk a gumikat. A teszten közel 40 kilométert mentünk, és nagyon jól éreztük magunkat az autóban, ami számomra legalább annyira fontos, mint az autó 100 százalékos felkészítése. Nagy jelentősége lesz a pénteki kvalifikációnak is, hiszen az első 15 legjobb eredményt elérő versenyző rajthelyet választhat. Nyilván szeretnénk elkerülni a „takarító” autó szerepét, ezért vagy nagyon gyorsan kell mennünk, vagy nagyon lassan.”

Patkó Gergely: „Nagyon erős autót kaptunk, és ami a mi malmunkra hajtja a vizet, az az, hogy helyi csapattól béreljük. A versenyautó beállításaival szinte nem is kellett foglalkoznunk a teszten, hiszen a bérbeadó tökéletesen tisztában van azzal, hogy ezeken a pályákon melyik beállítás lesz a legjobb.  Tökéletes ráhangolódás volt a hétvégére a teszt, várjuk már, hogy újra rajthoz állhassunk.”

Az Érdi Rallye Team együttműködő partnerei:

Poli Computer, Taxi 4, LISS, Cedrus, Agruniver Holding, Aloha, Blueinit, Fer-Vill, Sicam, HX, DWO, CrewPrint , Oxigas, Jobcenter, Royal Pub Tatabánya

 
Rövidre sikerült tesztverseny! Ifj. Érdi Tibor-Patkó Gergely

Rövidre sikerült tesztverseny! Ifj. Érdi Tibor-Patkó Gergely

 

Az elmúlt hétvégén megrendezésre került Veszprémi megmérettetést, az Érdi Rallye Team felkészülésnek szánta, a Ciprus Rallye-ra. Sajnos a tesztverseny, rövidre sikerült, de hasznos volt!

 

 

Ifj. Érdi Tibor – Patkó Gergely 

Mitsubishi Lancer Evo X

Pénteken családi körülmények között, Felsőörsön kezdetét vette számunkra az idei Veszprém rallye. Régi barátok, régi és új partnerek és egy méltányos adag babgulyás adta meg az alap hangulatot, amely nosztalgiának is nagyon jó volt, hiszen régen indultunk már Magyar bajnoki futamon. 

Szombaton a pályabejárással hangolódtunk a vasárnapi versenynapra, hiszen előfutónak neveztünk a Rallye 2- be, így nekünk szombaton nem kellett sisakot húzni. 

Vasárnap reggel, 10 órakor rajtoltunk el az első Kislőd – Szentgál gyorson, egy Ignis és egy VFTS-után 4 percre. Sajnos utol értük így is az előttünk rajtolót. Gondolkodtunk azon is, hogy előre kérjük magunkat, mert ennek így semmi értelme, de akkor meg a nézőkkel találtuk volna szembe magunkat, mert előttünk semmilyen "hangos autó" nem ment el, így egy kicsit abszurd volt a helyzet. 

A második szakaszon már kezdtük élvezni a dolgot. Majd a 3. szakaszon, a nagylőtéren, sajnos vége lett a versenyünknek. Egy nagyobb  kővel találkoztunk, mely tönkre tette a karterünket, és nem tudtuk folytatni.

A tanulságot levontuk, tudjuk azt, hogy meg kell erősítenünk az autó alját Ciprusra, mert ott még mostohábbak a körülmények lesznek.

 

 
«ElsőElőző12345678910KövetkezőUtolsó»

Oldal 4 / 33