Következő esemény:
Barum Rallye Zlín
 
  • Érdi
  • Érdi
  • Érdi
  • Érdi
  • Érdi
  • Érdi
 
 
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator

Látogatóink örömére honlapunk megújult, de a galéria és a videótár jelenleg még feltöltés alatt áll

 

Soron következő eseményeink:

-

 

Scorpion games

Pályafutás

1999-2000LADA 1500 cm3Széria egyben az

Médiamegjelenések

Csapatunk elismertségét jelzi, hogy évről évre megjelennek cikkek és leírások rólunk. Az alábbiakban évekre bontva megtekintheti a kivágott és digitalizált cikkeket.

http://www.erdirallye.hu/portal/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/42730601_bemut.jpg http://www.erdirallye.hu/portal/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/95716802_palya.jpg http://www.erdirallye.hu/portal/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/74961103_tamogat.jpg http://www.erdirallye.hu/portal/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/72592004_media.jpg
/portal/index.php?option=com_content&view=article&id=13 /portal/index.php?option=com_content&view=article&id=18 /portal/index.php?option=com_content&view=article&id=14 /portal/index.php?option=com_content&view=article&id=15
  • 0
  • 1
  • 2
  • 3
Egy megérdemelt csillag

Díjkiosztó

Egy megérdemelt csillag

 

Az idei Európa-bajnoki szezonban a harmadik helyen áll a tabellán az Érdi Rallye Team párosa, az ERC2-sorozatban. Mivel a mögöttük állók közül előbbre léphet néhány páros, ezért a csapat úgy döntött, elindulnak még egy futamon, hogy bebiztosítsák a harmadik helyüket a bajnokságban. A csapat választása a lettországi Liepaja Rallyra esett, mert nem szerették volna az év utolsó versenyére hagyni a döntést.

Az Európa-bajnoki sorozat díjátadó gáláját ezúttal nem Párizsban rendezte meg az FIA, hanem az utolsó futam zárónapján, október kilencedikén a ciprusi Limasszolban. A ceremóniára festői környezetben, egy tengerparti elegáns bárban a szabad ég alatt került sor. Ifjabb Érdi Tibor és navigátora, Papp György is meghívást kapott Európa elit pilótáinak találkozójára, miután az éves összesítésben a kanári-szigeteki ötödik, a görögországi harmadik, a lengyel és cseh futamon elért második, valamint a lett futamon begyűjtött ötödik hellyel - a lengyel Vojciech Chuchala és az olasz Giacomo Scattolon mögött – kategóriájukban megszerezték az előkelő harmadik helyet.

Ifj Érdi Tibor:

- Az egyik szemem sír, a másik nevet – értékelte az évet Ifjabb Érdi Tibor. - Elsősorban nagyon boldog vagyok, hogy ilyen tehetséges pilótákkal mérhettük össze a tudásunkat, a dobogós helyezés pedig elfeledteti velem a fiaskókat. Sajnos, az évünk nem úgy alakult, ahogy elterveztük, hiszen Belgiumban egy technikai hiba következtében kicsúszott a futamgyőzelem a kezünkből. Remélhetőleg jövőre elkerülnek minket a problémák, és egy év múlva ilyenkor, ugyanitt mi vehetjük majd át a legnagyobb kupát. Természetesen 2017-ben sem lehet más célunk, mint az Európa-bajnoki cím! Köszönöm Papp Gyurinak a kiemelkedő színvonalú munkáját, hiszen nagyon komolyan teljesített, sokat tanultam tőle, továbbá köszönöm a partnereim és a családom támogatását.

Papp György:

- Én a második versenyen csatlakoztam a csapathoz – idézte fel a kezdeteket Papp György. - Sok helyen versenyeztem már, és szinte minden bajnokságban diktáltam itinert. Egy igazán jó családi légkörbe csöppentem, nagyon jókat versenyeztünk Tibivel, és azt gondolom, hogy a végére össze is szoktunk. Az ERC légköre is szimpatikus számomra, az pedig, hogy az év végén a harmadikok lettünk, már csak hab a tortán. Remélem, jövőre tovább fejlődünk, mert mindenképpen szeretnénk előre lépni.

   

 
Liepaja Rally beszámoló

Liepaja Rally beszámoló

Fantasztikus hétvége volt!

 

Az idei Európa-bajnoki szezonban a harmadik helyen áll a tabellán az Érdi Rallye Team párosa, az ERC2-sorozatban. Mivel a mögöttük állók közül előbbre léphet néhány páros, ezért a csapat úgy döntött, elindulnak még egy futamon, hogy bebiztosítsák a harmadik helyüket a bajnokságban. A csapat választása a lettországi Liepaja Rallyra esett, mert nem szerették volna az év utolsó versenyére hagyni a döntést.

A 2014-es Európa-bajnok csapattal, és egy kis létszámú legénységgel érkezett az Érdi Rallye Team párosa Lettországba. A versenyautót biztosító Pro Racing egy kiválóan felkészített Mitsubishit hozott a párosnak erre a futamra. Mivel a helyi versenyzők nagyon otthon voltak ezeken a pályákon, így a magyarok a tisztes helytállást tűzték ki célul. Sokat elárul, hogy az abszolút rangsorban Európa-bajnoki címért hajtó Alexey Lukyanuk is ugyanabban a kategóriában nevezett, egy ugyanolyan autóval, mint az ifjabb Érdi Tibor-Papp György páros.

Csütörtökön egy egész napos pályabejárással vette kezdetét a felkészülés, amit péntek reggel a gépátvétel követett, majd aznap délután bonyolították le a szabadedzést, valamint a kvalifikációs szakaszt. Este Liepaja városközpontjában tartották a rajtceremóniát.

Szombaton reggel fél kilenckor rajtolt el a mezőny a mintegy 80 kilométerre fekvő Kuldiga nevű városban. Ezen a környéken 5 szakaszt teljesítettek a pilóták, majd visszatértek Liepajába, két városi szakaszra. Érdi Tibor és Papp György arcán egész nap mosolyt lehetett látni, hiszen az egész éves szenvedésnek ezúttal nyoma sem volt. A srácok kilométerről kilométerre gyorsultak, ráadásul sikerült legyőzniük a nem északi pilótákat, egyúttal versenyképesnek maradni a legnagyobb riválisokkal szemben. A korábbi futamokra tekintettel a magyar párosnak már kijárt ez a problémamentes versenyzés, amivel a nap végén kategóriájukban a nyolcadik, abszolútban pedig a 16. helyen álltak. 

Vasárnapra hat szakaszt jelöltek ki a rendezők, ezeket két körben kellett teljesíteni, 25 kilométerre a rali központjától. Szenzációs gyorsaságikon zajlott a küzdelem, akadt olyan szakasz is, amelynek a vége egy rallye-cross pályába torkollott, és ott cikázott látványosan a mezőny. Érdi Tibor és Papp György jól érezte magát az autóban, a nap végére kategóriájukban a hatodik, az abszolút értékelésben a tizenharmadik helyet szerezték meg. Ha figyelembe vesszük, hogy kizárólag helyi versenyzők végeztek előttük, joggal mondhatjuk, hogy sikeres hétvégét tudhat maga mögött az Érdi Rallye Team csapata.

A szenzációs pályákon megrendezett versenyen – elmondásuk szerint – a magyar fiúk rengeteget fejlődtek. A rendezés álomszerű volt, hiszen a legelszántabb nézők a tizenháromból tizenhárom szakaszt láthattak, és a viadal alatt egyetlen perc csúszás sem volt. Az idei sorozatban ez volt az a verseny, amelyben semmi kivetnivalót nem lehetett találni.

A FIA Európa-bajnoki sorozatának záró aktusára október 9-én, a ciprusi Limasszolban kerül sor: az ünnepélyes díjkiosztón természetesen részt vesz Érdi Tibor és Papp György is, hogy személyesen vehessék át az ERC2-es bajnokság harmadik helyéért járó serleget.

 

 
24 Eb pont az év egyik legnehezebb versenyén!

24 Eb pont az év egyik legnehezebb versenyén!

ERC Barum Rally, Rallye Európa bajnokság 8. futama, Csehország

 

Augusztus egyik legmelegebb hétvégéjén rendezték meg a csehek Európa bajnoki futamát, immáron 46.-dik alkalommal a nagy tradícióval bíró Barum Rally-t. A csapat rengeteget szenvedett ezen a versenyen, és az autó sem volt tökéletes, ennek tükrében az ezüstérem és a pontok várakozáson felüli teljesítményről tanúskodnak.

Csütörtökön reggel érkezett a csapat Csehország dél-keleti régiójába Zlín városába, ahol az idei szezon nyolcadik Európa bajnoki futamának mezőnyét látták vendégül, az egykori északi szomszédaink. A szervizpark építéssel és a gépátvétellel kezdet a csapat, miközben ifj. Érdi Tibor és Papp György a pályákat járták be. Sajnálatos módon már itt érződött, a rendezők nem túl nagy vendégszeretete, valamint az, hogy nem nagyon kedvelnek minket, Magyarokat, ami az egész hétvégén érezhető volt.

Talán a versenyirodán, és a gépátvételen volt egy-egy olyan ember, aki beszélt angolul, de a sportbírók közül szinte egy sem, ez egy kicsit nehezítette a munkát. A versenyt megelőző hetekben a lengyel versenyen tapasztalt nyomaték hiányt próbálta kiküszöbölni az autót felkészítő Holland csapat, amit sajnálatos módon a pénteki szabadedzésen tapasztalva, nem sikerült nekik megoldani. Ifj. Érdi Tibor és a csapat értetlenül állt a dolog előtt.  A kvalifikációs szakaszon ugyan még csak egy hajszál választotta el az olasz párostól a fiúkat, de sajnos a rendes szakaszokon a későbbiekben látszott, hogy ezen a hétvégén sem lesz teljesen versenyképes a csapat, egy ilyen gyenge autóval. Pénteken este rengeteg nézővel, óriási show-val kezdetét vette az igazi száguldás egy városi gyorsaságival, ami általában Tibi kedvence, de sajnos már itt sem tudott partyban lenni, az Olasz vetélytárssal. Szombaton 8 gyorsasági szakaszt jelöltek ki a rendezők szenzációs, de autógyilkos pályákon. 

Az Érdi Rallye Team csapata a hatodik gyorsaságin sajnálatos módon feladni kényszerült a versenyt, a hibát anyagfáradás okozta, eltört a kihajtástengely, ugyan az autó a saját lábán gurult be a szervizparkba, de nem volt alkalmas tovább a versenyzésre. A szerelők azonnal neki álltak az autó talpra állításának, de a „Murphy” törvény közbe szólt. Az az alkatrész, amiből általában kettő szokott lenni a buszban, ezúttal Budapesten pihent a műhelyben. Nem volt más választás, elindult a csapat sofőrje haza az alkatrészért, igaz Budapestről is elindultak szembe, hogy minél hamarabb neki tudjon állni az amúgy, nagyon jó szervizcsapat az MR Racing. Hajnali fél ötkor az autó begurult a parkfermébe, és így másnap azaz vasárnap reggel a szuper rally szabályainak megfelelően újra elindulhatott a páros. A szuper rally értelmében kétszer hat perc büntetést jár, mivel kettő gyorsaságit hagytak ki, így ifj. Érdi Tibor és Papp György több, mint tizenhárom perc hátránnyal kezdte meg a második napot. 

Vasárnap este Zlín városának főterén felállított dobogón volt, azért ok az örömre, hiszen az ERC2-es kategóriában ketten értek célba, így a nagy hátrány ellenére is járt az ezüstérem a csapatnak, és az a bizonyos 24 Európa bajnoki pont!

 
Minden jó, ha a vége jó!

Minden jó, ha a vége jó!

ERC Rally Rzeszów, Rallye Európa bajnokság 7. futama Lengyelország

 

Egy tökéletes felkészülés után, rémálommá változott a Rzeszow Rally számunkra, ennyi problémánk az egész szezon alatt nem volt és nagyon sokszor kísértett a tudat, hogy fel kell adni. De nem adtuk fel, és a lényeg a lényeg, a pontok a tarsolyban, a kupák, pedig a polcon vannak, nem utolsó sorban pedig a bajnokságban az ERC2-es kategóriában feljöttünk a 3. helyre.

Az hogy a verseny milyen múlttal rendelkezik, kiválóan fémjelezte, hogy idén immáron 25. alkalommal rendezték meg.  A pályák nagyon tetszettek a párosnak, hiszen aszfaltos felületen jobban érzik magukat, nagy szintkülönbségek és magas átlagsebesség a jellemzi a Rzeszów környéki utakat. A jó pályák mellett nagy meglepetés volt mindenki számára maga Lengyelország, tiszta, rendezett, és mindennek van gazdája. Jó minőségű utak, magas színvonalú szállások nagyon olcsón, a bevásárlás után a pénztárban, pedig minden magyar álla leesett, hiszen abszolút hihetetlen, amit a pénztárgép mutat, egy mondattal lehet jellemezni, mint ha egy másik bolygón járna az ember.

Nagyon jól indult minden az Érdi Rallye Team párosának, a felkészülés olajozottan működött, ugyan a rendezők nem voltak a helyzet magaslatán, hiszen az egy naposra kiírt pályabejárás és az este 22:00 óráig elhúzódó gépátvétel, azért elég kimerítő volt mindenki számára. Sajnos már a gépátvételen elkezdődött a pech sorozat, sajnos a csapat nem vette észre, hogy lejárt a kézi poroltó készülék, és a navigátor ülés pozíciója sem tetszett a technikai személyzetnek, de mivel este tíz órakor már nem tud semmit lépni az ember, így reggelre kért a csapatvezetés időt, hogy bemutassák a hibák kijavítását. Hála istennek a Lengyelek olyan segítőkészek, hogy hamar sikerült orvosolni a problémát. 

Csütörtökön reggel a bemelegítésen, Tibi és Gyuri is egyaránt jelezte, hogy nagyon gyenge az autó, pedig ismét új motor duruzsolt a géptető alatt (az előző tönkre ment Belgiumban) de nagyon nem találták a fiúk a nyomatékot, ráadásul folyamatosan túlmelegedett a motor. Ennek ellenére a kategória második, és abszolút tizennegyedikként kvalifikálták magukat a versenyre. 

A szerelők nekiláttak az autóban a hiba megállapításnak, cseréltek egy termosztátot, de a hűtőt nem ítélték rossznak, és nem is volt vele semmi baj. 

A verseny csütörtökön este nyolc órakor kezdetét is vette, egy szenzáció számba menő városi szakasszal, ahol rengeteg néző között lámpasorral, világító féktárcsával száguldoztak a résztvevők, de itt jött a következő feketeleves. Nagy valószínűséggel az autó délutáni szerelésénél nem sikerült minden tökéletesen, hiszen a fiúk gumimelegítése közben lelőtte a turbócsövet az autó. Tibi itt kicsit maga alá került, hiszen egész évben erre várt, korábban szlalom bajnok volt így az ilyen jellegű pályák a kedvencei. Sajnos majdnem egy percet kapott a páros a kategóriában. 

Másnap reggel a Rallye versenyzésre kiválóan alkalmas idő fogadta a résztvevőket, és kezdetét vette a 212 kilométeres száguldás. Sajnos az idők nem jöttek, ezt értette is a csapat, hiszen sehol sem volt a nyomaték, és a hajtás is kezdett rakoncátlankodni, a nap második felében pedig a gyorsaságin kellett kicserélni egy defektet, ami szépen szólva is már csak hab volt a tortán. Még nem volt vége a napnak, és a pech sorozatnak sem.  A napi utolsó gyűjtőben közölték a párossal, hogy már csak egy gumit használhat fel a csapat, mert a szervezők bele számolták a bemelegítésen használt abroncsokat is, az összes versenyen használható gumik közé. Általában ez nem így szokott, lenni, de sajnálatos módon, ezt nem írták le és a csapatvezetői meetinget egybe tették a gépátvétellel, és két helyen nem sikerült a csapatvezetőnek egy időben ott lenni. Ennek köszönhetően másnapra csak egyetlen egy darab új gumija maradt a csapatnak, és vissza volt még egy komplett Magyar bajnoki futam távja. Egy nagyon fontos dolgot azért nem szabad elfelejteni, hogy a fiúk a kategória második, és az abszolút értékelés huszonkettedik helyéről várták a folytatást. 

A verseny második napjának reggelén a hajtás pumpa végképp megadta magát, és a kopott gumikhoz megérkezett az eső is. Erre nagyon nem lehet mit mondani, hiszen fordult a kocka és egyszerre olyan szituáció állt elő, ami nem éppen versenyzésre alkalmas. A csapat innentől kezdve csak a biztonságos célba érkezésre koncentrált, és abban reménykedett, hogy nem kerül több porszem a gépezetbe.

Minden jó, ha a vége jó! Szombat este Rzeszów város főterén, az ERC2-es kategória második helyén és az abszolút értékelés tizennyolcadik pozíciójában gurult fel a dobogóra ifj. Érdi Tibor és Papp György, na és persze a Mitsubishi Lancer Evo X-es versenyautó, értékes pontokat gyűjtve, ami még az összetett értékelésben is felrepítette őket a dobogó harmadik fokára.

A csapat már meg is kezdte a felkészülést a hónap utolsó előtti hétvégéjén megrendezésre kerülő Cseh Barum Rallye-ra.

 
Drámai véget ért a száguldás

Drámai véget ért a száguldás

Az Érdi Rallye Team beszámolója az Ypres raliról

 

Az egy évvel ezelőtti siker megismétlésének reményével utazott Belgiumba az Érdi Rallye Team csapata. A június utolsó hetében megrendezett 52. Ypres ralit komoly előkészületek előzték meg.

Új motor, új turbó került az autóba, a szerelők szinte minden alkatrészt átvizsgáltak. A helyszín és a pályák feltérképezése nem okozott különösebb fejtörést a csapatnak, hiszen már harmadik alkalommal indultak ezen a futamon, és az évek alatt kialakult egy barátság egy helyi családdal, amelynek tagjai mindenben támogatták a mieinket. A szervizcsapat ezúttal is az MR Racing volt, ők már az első verseny óta velünk vannak, és kiváló munkát végeznek. Egy szó, mint száz: minden adott volt ahhoz, hogy a fiúk ismét a dobogó legmagasabb fokán végezzenek.

A pályabejárás és a gépátvétel gond nélkül zajlott, rendben ment minden. A belga futam szervezői és maguk az átvételi biztosok is kedves, segítőkész emberek. A szervezés az idén azért hagyott némi kívánnivalót maga után, ám összességében egyetlen résztvevőnek sem lehetett oka panaszra, mert ismét egy nívós rendezvényt sikerült tető alá hozni. A shakedown-on, azaz a gyakorláson jelezte is az Érdi-Papp páros, hogy sietni fognak, miután kategóriájukban az első, abszolút értékelésben pedig a 22. időt autózva melegítettek be az első versenynapra. Érdemes megemlíteni, hogy nevezési rekord született: az idei belga futamra 29 R5-ös autó jelentkezett be, és végül 28 el is rajtolt.

Pénteken reggel a szeszélyes időjárásáról ismert észak-belgiumi városka stabilan felhős égbolttal és 20 fokos hőmérséklettel fogadta a párosokat, esőnek híre-hamva sem volt. A kiváló versenyidőben ifj. Érdi Tibor és Papp György az első szakaszon 22,9 másodpercet vert a kategóriájukban második, olasz Giacomo Scattolonra, teljesítményükkel a magyar fiúk jelezték, hogy győzni jöttek. Az első szakaszon egyébként 9 autó esett ki, igazolva, hogy ez a viadal az egyik legnehezebb az évadban. A nap végére 10 perces előny autózott ki a magyar páros, miután az összes gyorsaságit megnyerte – igaz, az olasz riválisnak technikai problémái akadtak az egyik szakaszon. Az esti szervizparkban nem csak az töltötte el örömmel a srácokat, hogy magabiztosan vezetnek, hanem az is: elérkezett az a pont, amikor már maximálisan megbíznak egymásban. Ez különösen annak fényében volt fontos, hogy csupán másfél versenyen voltak túl együtt.

Szombaton délelőtt is az Érdi Rallye Team csapatának állt a zászló, sorra nyerték a gyorsaságikat, egészen a 14. szakaszig, ahol jött a fekete leves: a vadonatúj erőforrás váratlanul felmondta a szolgálatot. Mindenki értetlenül állt a dolog előtt (a mai napig felfoghatatlan, ami történt), mert egy „N”-es motornak ez nem szokása. Ugyanakkor tény, hogy ilyesmi bármikor előfordulhat egy technikai sportban. A legbosszantóbb dolog az egészben, hogy a bajnokságban a második helyre léphetett volna előre az Érdi team párosa, de a sajnálatos motorhiba következtében maradtak a 4. pozícióban, ráadásul így nem sikerült átugraniuk a spanyol Juan Carlos Alonsot, aki nem állt rajthoz Belgiumban.

A hiba azonosítása és kijavítása még folyamatban van. Az már biztos, hogy a következő tervbe vett futamot, az észt ralit ki kell hagynia a magyar párosnak, legközelebb – újra aszfalton - a lengyelországi Rzészow-ralin állnak rajthoz. Ez utóbbi versenyhelyszín alig 440 kilométerre található Budapesttől, ezért a fiúk abban reménykednek, hogy ismét rengeteg magyar zászlót láthatnak majd a pálya szélén.

Videók:

KENOTEK Ypres Rallye 2016

KENOTEK Ypres Rallye 2016

Belső: ERC KENOTEC Ypres Rally – Reninge 1 – 14.50 km

ERC KENOTEC Ypres Rally – Reninge 1 – 14.50 km

Belső: ERC KENOTEC Ypres Rally – Watou 1 – 14.29 km

ERC KENOTEC Ypres Rally – Watou 1 – 14.29 km

 
Drámai fordulatok a világ legnehezebb rallye versenyén

Drámai fordulatok a világ legnehezebb rallye versenyén

Seajets  Acropolis Rally 2016

 

A 2016-os ERC sorozatnak az Érdi Rallye Team úgy állt neki, hogy a csapat csak aszfalton versenyez, de - mint az már ismert – a dolgok másképp alakultak. Nagy örömmel vágtunk neki az év talán legnehezebb versenyének, az Acropolis ralinak, amely idén visszakerült az egykori világbajnoki futam pályáira. Sejtettük, hogy komoly kihívás elé nézünk, ám arra álmunkban sem gondoltunk, hogy ennyire nehéz lesz a viadal.

 

 

 

Egy héttel a megmérettetés előtt érkezett a csapat a helyszínre. A logisztika, az utazás és az elhelyezés ezúttal problémamentes volt, a rendezőknek köszönhetően kiváló körülmények között tölthettük el a versenyhetet - pazar szállást biztosítottak nekünk. A pályabejárás viszont maga volt a rémálom, a felhőszakadások következtében egy-két pálya sártengerré változott. Akik nem összkerék-meghajtású autóval próbálták feldolgozni a pályákat, hamar elvéreztek, ugyanis elásták magukat a nagy sárban. Nekünk sikerült egy megfelelő autót bérelni erre a feladatra, így könnyedén abszolváltuk a kétnapos, igen fárasztó feladatot.

A pénteki szabadedzéssel kezdetét vette a száguldás, ahol felmértük az erőkülönbségeket, és úgy döntöttünk, hogy kivárásra autózunk. Ezért a kvalifikációs szakaszon szándékosan nem is céloztuk meg az első 15 hely valamelyikét – amire egyébként lett volna reális esélyünk -, mert abban az esetben a mezőny elején kellett volna elrajtolni, ami ezen a megmérettetésen nagy hátrányt jelentett volna.

 

 

A szombati versenynapon aztán érzékeltük, hogy jelentősek a különbségek, de nem szegtük le a fejünket, továbbra is próbáltunk ésszel menni. Nem szeretnénk magyarázkodni, inkább megteszünk mindent annak érdekében, hogy a következő futamon úgy álljunk oda a rajthoz, ahogy szeretnénk. 

A pályák nagyon kalandosak, sarasak, csúszósak, technikásak voltak. A szombati 3. gyorsasági szakaszon ifjabb Érdi Tibor egy kicsit előbb engedte fel a kuplungpedált, emiatt korai rajtért 10 másodperces büntetést kaptunk. A nap további részében nem volt problémánk, igaz, a szeszélyes időjárás igencsak megnehezítette a feladatunkat. Ennek ellenére sikerült a harmadik helyre felkapaszkodni, igaz, elég nagy hátránnyal. Aznap este behívta a csapatvezetést az FIA, és 2 perc időbüntetést szabtak ki a párosra, mert az egyik családtag túl közel tartózkodott az autóhoz.

Emiatt visszaestünk a kategória 4. helyére, és az aznapi pontjaink is elvesztek. Sajnos, a vízpumpánk is tönkrement, de ezt a problémát sikerült megoldani: pont az a csapat adott egyet nekünk, amely a 4. helyen mögöttünk állt, és ezért – leszámítva a fair playt - nem volt érdekében segíteni. 

Vasárnap reggel még egy teljes magyar bajnoki futam távja várt a párosra, hat gyorsaságit kellett teljesíteni - ebből kétszer a vízválasztó 34 km-es szakaszt. A dráma az utolsó felvonásra maradt, a befejező szakaszon szinte mindenki betlizett. 

A kategóriánkban második helyen álló Ranga-Bán páros, (akiknek gratulálunk, mert nagyon gyorsak voltak ezen a hétvégén) a pálya szélére kényszerült egy technikai hiba miatt. Ekkor mi léptünk előre a dobogó képzeletbeli második fokára. Aztán minket is utolért a végzet: kaptunk egy bal első defektet, és a kereket kénytelenek voltunk a gyorsasági szakaszon kicserélni. Így az addigra már két perc hátrányban mögöttünk lévő páros is elénk került, mi pedig visszacsúsztunk a harmadik helyre. 

Nem vagyunk csalódottak, mert egy ilyen versenyen célba érni is nagy feladat, és ez nekünk úgy sikerült, hogy még kupát is kaptunk érte, ráadásul a legjobb magyar csapatként térhettünk haza. A bajnokságban a 3. helyen állunk összetettben. Természetesen ehhez hozzájárult az is, hogy a navigátor ülésben Papp György remek munkát végzett.

Szeretnénk megköszönni a szervizcsapatnak a munkát, és a Pro Racingnek a segítséget – tőlük kaptuk a tartalék vízpumpát. Jár a köszönet a partnereinknek is, hogy újra itt lehettünk az istenek raliján.

 

 

 

 
«ElsőElőző12345678910KövetkezőUtolsó»

Oldal 1 / 33